als ik niet op internet zit (dus twitter en facebook) maar mn internet wel aan is gaat er dan mb af van mn abbonement?

Blackberry curve 8520

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt eraan of je automatische updates aan hebt staan en eventuele applicaties die op de achtergrond lopen en internet gebruiken.

Het is voor ons niet te controleren of dat bij jou ook het geval is. Wat wel handig kan zijn is om een app te installeren die je datagebruik in de gaten houdt. Voor blackberry kun je bijvoorbeeld de gratis app Mobile Data Alerter gebruiken. Deze houdt bij hoeveel MB je per dag en per maand verbruikt en of dit van je wifi (thuis of werk) of belbundel afgaat. Je kunt ook instellen dat je wordt gewaarschuwd als je bijvoorbeeld 90% van je bundel op hebt gemaakt, maar in ieder geval wordt je dan bij de rekening niet voor onaangename verrassingen geplaatst.

We zitten nu halverwege de maand, dus als je zorgt dat je deze voor 1 november installeert dan kun je vanaf november precies zien of je binnen je bundel blijft. Voor het antwoord op je vraag kun je hem ook nu al installeren om te kijken of je dataverbruik hebt op momenten dat je twitter en facebook e.d. niet gebruikt.

Succes!