Is er wel een (openbaar) draadloos netwerk in de buurt? Zo ja, heb je het eventuele wachtwoord voor dat netwerk juist ingevuld?

Heb je Wi-Fi ook daadwerkelijk aangezet op je telefoon? Op een Android (2.2) telefoon ga je hiervoor naar: instellingen -> draadloos en netwerken -> Wi-Fi-instellingen -> Wi-Fi inschakelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een openbaar netwerk is Bijv gratis WiFi bij de macdonalds, dan moet je eerst je browser starten, en op de inlogpagina de voorwaarden accepteren/ of inloggen.
Ben je gewoon thuis dan kan je proberen je wifi kastje uit en aan te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wifi kan op verschillende manieren beveiligd zijn, dit kan met ip adressen, met mac adressen of wpa of wpa2 etc etc allemaal verschillende beveiligingsvormen.

Als je thuis dit probleem hebt probeer dan in teloggen op je modem/of router en controleer je instellingen.
De gebruikersnaam en wachtwoord verschillen per provider en merk modem/router, maar deze zijn eenvoudig op te zoeken met google, anders rest er niks anders dan je modem/router te resetten naar fabrieksinstellingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan ook liggen aan je provider, hij kan bij uw voorkeur het mobiel datanetwerk geblokkeert hebben.