Ten eerste: kies het random bord ipv het gewone. Je hebt dan meer kans om in 1 woord bijv dw, tw én dl mee te pakken. Dat telt al lekker op.
Dan: zoek eerst een plek op het bord waar je je woord het best neer kunt leggen (op welke plek kun je tw meepakken bijv). Dan: kijk welke letters de hoogste waarde hebben. Pas dan ga je kijken welk woord je daarmee kunt leggen. Zie je niet direct een woord met de letters die je hebt, ga dan gewoon leggen en schuiven. Gewoon op het bord. Soms zie je dan ineens een woord wat je niet zag toen je alle letters bij elkaar had liggen. Zorg dat je op het einde vh spel veel klinkers overhoudt, die kun je makkelijk aanschuiven voor een 2-letterwoord, zodat je niet hoeft te passen of resignen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist geen random, daar leer je niets van dat is alleen toeval en ook je tegenstander kan geluk hebben (er zijn mensen die met 1 woord rond de 900 punten halen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens Pelle.
Random bord vind ik helemaal niets, het gaat niet om kunde maar om puur geluk.

Andere antwoorden (5)

Veel spellen spelen.
Na lezen wat andere voorn woorden hebben gelegd.
Eventueel goede woorden opschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oefenen oefenen oefenen!
11 jaar geleden
Gebruik een hulpje:
http://www.scrabulizer.com/
Er is trouwens ook een webversie, waarvoor je dus geen smartphone of tablet nodig hebt:
www.webfeud.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is valsspelen!! Daar word je niet beter van....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou mmm je loopt 9 mnd achter, je kunt allang wordfeud spelen (de echte versie met smartphone tegenstanders) op je pc/laptop. Ik doe het in ieder geval al sinds de kerst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@gewooneenga:
Ja... Wat is er dan?
Ik neem aan dat je weet wat het voordeel van 2letterwoorden zijn (daarmee leg je een woord NAAST een ander woord). Leer dus alle 2letterwoorden uit je hoofd:
A AD . AF . AH . AI . AL . AM . AR . AS . AT . AU
B BI . BO . BR
C CO
D DE . DO
E EB . EG .EH . EI . EL . EN . ER . ES . EX
F FA
G GA . GE . GO
H HA . HE . HI . HM . HO . HU
I IA . ID . IE . IK . IN . IO . IS . IT
J JA . JE . JU
K KA . KU
L LA . LI
M MA . ME . MI . MU
N NA . NO . NU
O OF . OH . OI . OM . ON . OP . OS
P PA . PF . PI . PO . PU
Q
R RA . RE . RI
S SA . SI
T TE . TI . TU
U UH . UI . UK . UP . UT . UW
V VA
W WA . WE Wo
X
Y YO
Z ZE . ZO

Ik geloof wel dat er pas een woordenlijstaanpassing is geweest en mijn lijst is daar nog niet op aangepast.

Verder: neem pas genoegen met een woord met minder dan 10/12 letters als je ECHT niet anders kan. Dat is wel een zeldzaamheid dat je zo weinig punten kan maken.

Verder: houd rekening met de moeilijke letters, qat maken is vrij vaak mogelijk bijv. Je kunt voor de moeilijke letters ook woorden uit je hoofd leren, woordenlijsten vind je op http://www.wordfeudwoorden.nl/ maar als je zo niet wilt spelen moet je ze dus zelf gaan verzamelen.

Zorg ook dat de ander niet makkelijk naar een TW kan komen als je zelf een woord legt. Jij krijgt wel punten maar als de ander zo 3x zoveel krijgt heeft het totaal geen zin gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef je tegenspeler het nakijken en maak eens gebruik van Wordfeud Help. Op die website vul je alle letters in waarover je beschikt, eventueel aangevuld met een letter die al in het spel ligt. Wordfeud Help geeft je lijsten met alle woorden die met jouw letters gelegd kunnen worden. Inclusief 7- en zelfs 8-letterwoorden! Ook vind je op die site handige lijsten van woorden met een X, Y en Q.
Pieter2011
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Dat ben ik niet met je eens. Wie aan een rijmwedstrijd meedoet, mag natuurlijk gewoon een rijmwoordenboek gebruiken. En als je deelneemt aan een puzzelrit, heb je ook een kaart en een tomtom bij de hand. Bijna iedereen die Wordfeud speelt, gebruikt hulpmiddelen - al was het alleen maar om woorden met een Q of Y te zoeken. Nergens staat dat dat niet mag. Van 'vals spelen' is dan ook geen sprake, vind ik. Bovendien hoef je er geen geheim van te maken... En die website is zeker geen garantie dat je het spel gaat winnen!