Hoe word je beter op wordfeud?

Geloof dat ik geen natuurtalent ben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ten eerste: kies het random bord ipv het gewone. Je hebt dan meer kans om in 1 woord bijv dw, tw én dl mee te pakken. Dat telt al lekker op. Dan: zoek eerst een plek op het bord waar je je woord het best neer kunt leggen (op welke plek kun je tw meepakken bijv). Dan: kijk welke letters de hoogste waarde hebben. Pas dan ga je kijken welk woord je daarmee kunt leggen. Zie je niet direct een woord met de letters die je hebt, ga dan gewoon leggen en schuiven. Gewoon op het bord. Soms zie je dan ineens een woord wat je niet zag toen je alle letters bij elkaar had liggen. Zorg dat je op het einde vh spel veel klinkers overhoudt, die kun je makkelijk aanschuiven voor een 2-letterwoord, zodat je niet hoeft te passen of resignen.

Veel spellen spelen. Na lezen wat andere voorn woorden hebben gelegd. Eventueel goede woorden opschrijven.

oefenen oefenen oefenen!

Gebruik een hulpje: http://www.scrabulizer.com/ Er is trouwens ook een webversie, waarvoor je dus geen smartphone of tablet nodig hebt: www.webfeud.com

Ik neem aan dat je weet wat het voordeel van 2letterwoorden zijn (daarmee leg je een woord NAAST een ander woord). Leer dus alle 2letterwoorden uit je hoofd: A AD . AF . AH . AI . AL . AM . AR . AS . AT . AU B BI . BO . BR C CO D DE . DO E EB . EG .EH . EI . EL . EN . ER . ES . EX F FA G GA . GE . GO H HA . HE . HI . HM . HO . HU I IA . ID . IE . IK . IN . IO . IS . IT J JA . JE . JU K KA . KU L LA . LI M MA . ME . MI . MU N NA . NO . NU O OF . OH . OI . OM . ON . OP . OS P PA . PF . PI . PO . PU Q R RA . RE . RI S SA . SI T TE . TI . TU U UH . UI . UK . UP . UT . UW V VA W WA . WE Wo X Y YO Z ZE . ZO Ik geloof wel dat er pas een woordenlijstaanpassing is geweest en mijn lijst is daar nog niet op aangepast. Verder: neem pas genoegen met een woord met minder dan 10/12 letters als je ECHT niet anders kan. Dat is wel een zeldzaamheid dat je zo weinig punten kan maken. Verder: houd rekening met de moeilijke letters, qat maken is vrij vaak mogelijk bijv. Je kunt voor de moeilijke letters ook woorden uit je hoofd leren, woordenlijsten vind je op http://www.wordfeudwoorden.nl/ maar als je zo niet wilt spelen moet je ze dus zelf gaan verzamelen. Zorg ook dat de ander niet makkelijk naar een TW kan komen als je zelf een woord legt. Jij krijgt wel punten maar als de ander zo 3x zoveel krijgt heeft het totaal geen zin gehad.

Geef je tegenspeler het nakijken en maak eens gebruik van Wordfeud Help. Op die website vul je alle letters in waarover je beschikt, eventueel aangevuld met een letter die al in het spel ligt. Wordfeud Help geeft je lijsten met alle woorden die met jouw letters gelegd kunnen worden. Inclusief 7- en zelfs 8-letterwoorden! Ook vind je op die site handige lijsten van woorden met een X, Y en Q.

Bronnen:
http://www.wordfeudhelp.nl/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100