mag ik mijn smartphone ruilen?

ik heb zaterdag een htc one v bij de mediamarkt gekocht, maar het model is te groot voor mij. ik heb toch liever een 3,2 inch scherm.

maar nu staat er op de bon "ruilen binnen 14 dagen ongebruikt"

nu is de telefoon al uit de verpakking geweest en heb ik hem al gebruikt. maar is optisch in orde en kan worden gereset.

heb ik het recht de telefoon te ruilen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Volgens mij heb je door de tekst; "ongebruikt in dichte verpakking" officieel geen recht meer, maar ik heb dit zelf al een aantal keer meegemaakt met producten van de mediamarkt en ze doen er nooit moeilijk over. Als alles aanwezig is; boekjes, doosje, accu lader, bon enz, zoals je hem kocht, mag je hem niet alleen omruilen, maar je krijgt in eerste instantie ook gewoon het aankoop bedrag terug.

Dit is voor mij iig een rede dat ik er bijna al mijn electronisch gerij koop. Een zeer goede zaak vind ik het.

Toegevoegd na 5 minuten:
Antwoord op je vraag is dus ja, je kan hem gewoon inruilen. (natuurlijk niet met een druipende accu, een gescheurd boekje en 36 krassen op je scherm ;) )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kon wel eens erg lastig worden. Het recht heb je verspeeld door de telefoon te gebruiken. Wellicht een vreemde regel, maar het voorkomt dat de een ander een tweedehands telefoon ontvangt. Misschien met een pokerface de telefoon gereset en weer supernetjes ingepakt dat je een kans van slagen hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb zelf bij de Dynabyte gewerkt en wij maken er nooit een probleem van mits het product compleet was en geen gebruiksschade vertoonden en het apparaat het deed en het product serie nummer over een kwam met de doos en het product. en de bon natuurlijk

meestal staat er toch op

"kan binnen xx dagen geruild worden............. "of zo iet onder aan de bon

met vriendelijke groet roy
starpc