Zijn flashkaarten voor de DS illegaal?

Met deze kaart kan je gratis spellen spelen op de DS(Bijvoorbeeld een R4-kaart). Ik als Nintendo fan ben er TEGEN. Ik heb hier al zoveel discussies mee gehad. Sommige zeggen dat ze niet illegaal zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Nee ze zijn niet illegaal. Laatst heeft een fabrikant van deze kaarten nog een rechtszaak gewonnen tegen Nintendo.

De spellen downloaden/kopiëren is daarentegen wel illegaal

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.gamez.nl/ds/nieuws/28677/nintendo-verliest-rechtszaak-tegen-ds-flash-kaarten.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ze zijn niet illegaal.. je kunt er immers allerlei bestanden opzetten.. niet alleen spelletjes...dat doen de meeste wel, maar het hoeft niet...dus Nee niet illegaal..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
klopt, net als op andere informatiedragers.
Natuurlijk is het illegaal, het is niet de bedoeling gratis nieuwe spellen te downloaden als er eigenlijk voor betaald dient te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn in principe niet illegaal, mits je ze gebruikt voor opslag van bestanden of eigen spellen. Echter worden ze vrijwel altijd gebruikt om gedownloade spellen op te zetten en te spelen. Lekker goedkoop... eerlijk is eerlijk. Een flashkaartje van 25 euro is toch al goed voor zo'n 50/60 spelletjes. Normaal gesproken kosten deze 35-45 euro per stuk... reken uit je winst.
Het downloaden van de spellen is illegaal, het in je bezit hebben van een flashkaartje niet.

Ze worden in de reguliere winkels niet verkocht (mits onder de toonbank) want dan verkopen ze de spellen niet meer of slecht. Een kaartje is immers veel goedkoper.
Veel nintendoliefhebbers hebben een kaartje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd niet illegaal zo als hier boven al gesteld, is software waar licentie voor vereist is kopiëren, in Nederland niet legaal, maar persoonlijk vind ik het wel begrijpelijk gezien de belachelijke prijzen welke gevraagd worden voor deze software.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet illegaal, sterker nog Nintendo heeft ook eigen varianten op de markt gebracht.
Wat wel illegaal is, zijn de spelletjes die je downloaden en erop zetten, wat vele euro's kan schelen. Maar je mag er wel gewoon muziek en bestanden op zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kaartje is niet illegaal, sterker nog... het downloaden van spellen om deze uit te proberen is ook niet illegaal, zolang je ze maar binnen 24 uur weer van het kaartje afhaalt. Daarna wordt geacht dat je het spel gaat kopen als je hem leuk genoeg vindt.
In de praktijk doet niemand dat natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk is het illegaal, je kan het zien als het ombouwen van een ds en er dan spellen voor downloaden (dat is in nederland illegaal tenzij je het originele spel bezit).

dus ja ze zijn illegaal