wie kan er in jip en janneke taal uitleggen aan een blondje hoe mijn dochter weer kan pingen? (staat voldoende beltegoed op) het gaat om een prepaid.

beetje lullig voor dochterlief, zo'n moeder uit het bakelieten telefoon tijdperk.

ze heeft eerder kunnen pingen (dankzij mijn broertje)maar weet nu niet hoe ik het beltegoed om kan zetten naar het 'pinggebeuren'.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is t aan een blondje anders dan aan een brunette?
Jip en janneke taal lijkt me wel voldoende...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"BlonTje" is het Euc ;-)))
Niet jezelf zo omlaag halen hè!!! Ik weet er ook zeer weinig van, maar heej: ik weet van andere dingen veel (zeg IK dat???) en dat hou ik er ook lekker in voor mezelf: goed voor de eigenwaarde LOL.
Cryofiel
11 jaar geleden
Om te pingen open je een command prompt (ook wel DOS-box genoemd). Misschien heet het in de Nederlandstalige Windows wel een commandoregel. Daar type je bijvoorbeeld in:       ping www.goeievraag.nl En zie: je bent www.goeievraag.nl aan het pingen!       ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben blondtdt spinneke, en totaal niet goed met knopjes en verschillende opties. (sterker nog, heb een mob. maar gebruik het niet omdat ik het zo'n gedoe vind en regelmatig op iets verkeerd druk gezien mijn beperkte geduld) heb de bekabeling, de know how, het geduld, en het overzicht hier gewoon niet voor. als men het uitlegt is het voor mij totaal onlogisch, dus kan het niet opslaan op de schijf (shit, hoe moest dat ook alweer verdeurie) dus tja, ik gooi het op mijn haarkleur omdat dat veel makkelijker is :) @cryo bedankt voor de reactie en de uitleg. gene, maar command prompt zegt me niets (hoe doe ik dat, en waar moet ik dan zijn, ben blij dat me dit op de PC lukt!) maar blijkbaar gaan dit soort dingen automatisch, want dochter was blij verrast (en verbaasd) dat ze zonder wat te hoeven doen weer kon pingen. lang leve de techniek, (maar doe mij maar toch maar het boekrollen tijdperk) ;-p

Het beste antwoord

Ik had voor ik deze vraag las, geen flauw idee, wat pingen in dit verband was en ik ben niet eens blond,eerder kaal. Dit heb ik gevonden, misschien heb je (jouw dochter ) er iets aan.

Pingen met je BlackBerryWinkelwagen0 itemsWinkelwagen
Contact met KPN

contactinformatie

Wat is pingen?
Pingen is berichten versturen tussen BlackBerry telefoons. Het lijkt veel op Instant Messaging zoals we dat kennen van MSN en GoogleTalk. Want ook met pingen moet je eerst iemand toevoegen aan je lijst (ping) contactpersonen voordat je met hem of haar kunt pingen.

Met een pingbericht, ook wel Ping genoemd, verstuur je tekstberichten, foto’s, filmpjes of gesproken boodschappen. Doordat dit onderling via het BlackBerry Netwerk (BNN) gebeurt, worden berichten razendsnel gestuurd.
Opvallend van een Ping is dat de verstuurder van het bericht kan zien of de boodschap is geopend.

Het woord Ping staat voor het geluid dat het toestel maakt als er een boodschap binnenkomt op de BlackBerry. Oorspronkelijk werd een pingbericht gestuurd naar de BlackBerry om te testen of het toestel was verbonden op het BlackBerry netwerk (BNN) en dit ook door middel van een pingbericht kenbaar te maken aan de gebruiker.
Hoe werkt pingen met jouw BlackBerry?
Pingen doe je met de BlackBerry Messenger applicatie. Elke BlackBerry heeft een eigen PIN code. Je hoeft je dus niet aan te melden bij de dienst zoals dat wel moet bij MSN en GoogleTalk. Verder ben je eigenlijk altijd online zolang je BlackBerry aan staat. Je kunt dus nooit vergeten je aan te melden. Binnen de Messenger applicatie van BlackBerry kun je de PIN code koppelen aan je naam of nickname. Dat wordt dus ook de naam waarmee bekend bent bij je pingcontacten en die ook bij hen in het scherm verschijnt als je pingt. Jouw toestel communiceert altijd met zijn PIN code, maar in de BlackBerry Messenger ben je bekend onder de door jou opgegeven naam of nickname.
Wat heb je nodig om te gaan pingen?
Gratis pingen
kun je alleen met een BlackBerry abonnement. Je verbruikt met pingen ook data, net als met surfen en e-mailen op je mobiele telefoon. Maar omdat je met een BlackBerry telefoon een Blackbery abonnement afsluit waarin dataverbruik is meegenomen, betaal je binnen Nederland niks extra’s voor pingen. In het buitenland is pingen niet gratis. Je hebt altijd een BlackBerry abonnement nodig om te kunnen pingen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer je bij T-mobiel zit, kun je pingen over Wifi. als je ergens anders zit moet je bij je Prepaid, of abbo een ping-updat nemen, dit kost volgens mij €12,50 extra per maand. dan kan je weer pingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ook hier zie je weer dat Blackberry faalt. als ik je mag aanraden, neem een Samsung, Nokia of Iphone. die zijn iets duurder, maar zitten geen kosten meer aan verbonden. Iphone heeft ook een ping. dit heet Imessenger. hiermee kan je ook gratis berichten sturen naar anderen Iphone gebruikers. Let Op! de reclame van hollandsnieuwe is leuk, die prijs voor een Iphone. dat is een Iphone3. die moet je niet meer kopen. ik zou wachten op de Iphone 5. of gaan voor de 4S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blijkbaar werkte de ping update weer want als vanzelf (wij hebben niets gedaan) kan de dame hier weer pingen.