Hoe gaat de aankomende nieuwste telefoons van blackberry 10 zijn?

Ik ben van plan om een Blackberry 9900 te kopen maar ik heb een beetje op internet gezocht en daar stond dat op januari 2013 de nieuwste blackberry 10 op de markt gaat komen en ik weet dus niet wat ik moet doen. Of ik 8 maanden moet wachten of ik haal gewoon de bold 9900 maar zit er wel veel verschil in de blackberry 10? Is het echt het wachten waard?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Tsja, het is een beetje onduidelijk rondom Blackberry/RIM (RIM is de fabrikant van Blackberry) op het moment.

Over OS10: Dat ziet er fantastisch uit. Dat is gewoon een gegeven. Ik heb het gezien op een Blackberry Playbook, en het werkt echt perfect en ziet er heel mooi uit. Zeer waarschijnlijk komt er geen update komt van huidige toestellen naar BB OS10.

Verder is het ook niet ondenkbaar dat ze flinke wijzigingen dooroeren bij Blackberry en bijv. OS 10 helemaal niet meer uitkomt doordat ze door een andere partij worden overgenomen of een deal met een andere partij sluiten. Er zijn geluiden over Microsoft, maar dat is door beiden partijen in alle toonaarden ontkend.

OS10 zou eigenlijk dit jaar al komen. Of je iets niets moet kopen of niet, is eigenlijk voor jezelf. Die keus kan niemand voor je maken. Je kan er ook voor kiezen om tijdelijk even iets anders te nemen als je de Blackberry Services niet perse nodig hebt. Heb je ze wel echt nodig, dan zou ik inderdaad wachten. Anders zit je met een oud-OS de komende tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus jij bent er zo van overtuigd dat de nieuwe OS10 zo veel verbetert is dat het echt niet tegen op kan tegen de Blackberry 9900 en daarvoor zou jij 8 maanden lang wachten? Ik loop al een tijdje met de curve 8520 en dat is egt troep.. niks werkt daarom wil ik zo snel mogelijk een nieuwe maar alleen als het egt zo erg veel verbeterd is dan zou ik misschien wachten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus wat zou jij dan doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is echt moeilijk omdat dit afhankelijk is van persoonlijk voorkeuren, interesses, en gebruikseinden. Gebruik je de Blackberry diensten? En koop je hem los of icm een abonnement? In het geval van het laatste kan je evt. een één jarig abonnement nemen en het even doen met een goedkoper toestel en afwachten hoe OS10 ontvangen wordt. Gebruik je de BB-diensten niet echt, dan kun je bijvoorbeeld een andere telefoon nemen voor een tijdje en daarna weer overstappen naar Blackberry. Maar wat bedoel je met dat niets werkt? Is je toestel kapot, of ligt het aan de software? Het aantal apps is op de huidige BB-OS-versie niet veel beter. En het is maar afwachten of dat bij OS10 zoveel beter zal zijn. Ik bedoel het is een goed en fijn OS, en er worden Androidapps voor mogelijk gemaakt. Maar zoals gezegd is er het nodige aan de hand bij Blackberry. Nog niet zo erg als bij Nokia destijds, maar aangezien Nokia Meego (het beste OS waar ik ooit mee gewerkt heb) liet vallen, kan dat ook wel met BB OS10 gebeuren. Als je de diensten nodig hebt, zit je vast aan BB, en moet je dus of blijven uitzingen met je 8520, òf een nieuwe BB nemen voor één jaar (je kan meestal 4 maanden vantevoren verlengen, dus je hoeft dan niet daadwerkelijk 12 maanden met je telefoon te doen). Of misschien eentje los kopen mits dat interessant is icm je abonnement, en later weer doorverkopen. Via marktplaats verkopen mensen nieuwe BB's (9860, 9810) voor rond de 200 Euro. Maar als je de BB-diensten niet nodig hebt, zou ik tijdelijk gewoon een budget Android of WP7 telefoon nemen, die je later als reserve telefoon hebt. Heb je ook meer apps tot je beschikking en als je een nieuwe BB haalt in 2013, heb je twee telefoons waar je evt. tussen kan wisselen als je daar zin in hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik gebruik de blackberry service iedere dag en ik ga hem los kopen. Voor de apps heb ik mijn iPod waar ik heel veel aps op heb staan. De blackberry die ik nu heb loopt heel snel vast. Ik hoef maar 1 app te openen en hij loopt al vast. Ik ga de telefoon los kopen