Kost een van deze GPS mogelijkheden geld?

Ik ga naar Amerika en wil niet thuis een verrassend hoge telefoon rekening hebben, maar ik wil wel de GPS van mijn telefoon (Nokia N8) als routeplanner gebruiken.

Bij mijn telefoon kun je 5 opties aanvinken bij positie methodes:
1. Assisted GPS
2. Integrated GPS
3. Bluetooth GPS
4. Wi-Fi/Network
5. Network based

Zou ik een van deze methodes uit moeten zetten omdat mij dat een hoge telefoonrekening kan opleveren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

1. Assisted GPS: Er wordt een beetje data gebruikt, dus ja, zij het niet erg veel. Als je moeilijk een fix kan krijgen, wil het wel helpen.

2. Integrated GPS: Nee

3. Bluetooth GPS: Nee

4. Wi-Fi/Network: Ik neem aan dat met 'network' het wifi-netwerk bedoeld wordt? Dan nee.

5. Network based: Nee. Maar dit is redelijk waardeloos, aangezien het gebruik maakt van triangulatie op basis van waar GSM-masten staan.

Kortom, om gewoon te navigeren met je N8, moet je de data-verbinding uitzetten, en dan kun je navigeren zonder kosten.

GPS maakt gebruik van een signaal dat direct via de satellieten werkt. Je provider zit daar niet tussen, en het kost dus géén geld.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kortom: gewoon Integrated GPS gebruiken, en derest uitzetten.

Ga je trouwens je telefoon los gebruiken, of in de auto? De GPS-module verbruikt veel stroom, dus een autolader is wel handig. Een andere oplossing is om een losse GPS-ontvanger te kopen. In dat geval moet je dus de bluetoothGPS-gebruiken. Voordeel daarvan is dat het GPS-gedeelte voor rekening van de batterij van de bluetooth-GPS-ontvanger komt en waarschijnlijk is het GPS-bereik van die losse ontvanger ook beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen kost gebruik van gps altijd geld . Veel of weinig hangt van je provider af. Maar meestal te veel! Wifi is gratis maar dat is al rijdende in een auto bijvoorbeeld zeker niet ononderbroken beschikbaar . Met de maps geïnstalleerd op je telefoon kun je werken maar eigenlijk doe je dan hetzelfde als ouderwets papieren kaart lezen maar dan op een moderne manier. Makkelijkste is om contact op te nemen met je provider en te vragen wat het kost. Dan kun je zelf beslissen of je dat geld ervoor over hebt. Een tom tom lenen met de juiste kaarten is ook nog een optie