Shutter camera iPhone 3Gs blijft dicht en camera geeft geen functies wat te doen?

Sinds kort heb ik een tweedehands iPhone 3Gs aangeschaft en heb hier wat mankementen aan. Waar het probleem dat de camera het niet werkt er één van is. Ik heb de iPhone bij een reparateur gebracht en daarna werkte de camera ook weer maar sinds kort is hij volledig gestopt en doet hij het af en toe weer eens. Iemand enig idee wat ik kan doen?

Toegevoegd na 50 seconden:
*Waar het probleem dat de camera het niet DOET er één van is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is dus het grootste probleem van een tweedehands gsm ( of welk apparaat dan ook) Je weet niet wat je koopt maar het is de ellende van een ander... De reparatie heeft neem ik aan geld gekost? Dan zou je de reparateur toch aansprakelijk kunnen stellen, want hij is niet goed gerepareerd... Als hij daar moeilijk over doet zou je kunnen proberen hem helemaal schoon te maken ( software) de nieuwste firmware erop en dan zo weinig mogelijk apps. kijken of het daaraanligt. Anders is het de hardware en dan ben je denk ik duurder uit om dat te laten maken... Kan alleen maar zeggen koop nooit meer zomaar 2e hands!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, vind het een beetje moeilijk om te zeggen of ik wat aan je antwoord heb. Heb niet hoeven betalen voor de Camera omdat het om één en dezelfde module zou zijn gegaan als die van de speaker en daarom hoefde ik alleen de speaker te bekostigen. Weinig aan te doen dus.
Als de camera wel gewerkt heeft na reparatie en daarna niets meer doet is het probleem vermoedelijk hardware matig. Bij de reparatie is vermoedelijk de camera unit vervangen (of alleen vastgezet) op het moederbord van de iPhone. Bij de 3Gs is het probleem van loslatende connectors bekend na reparatie, deze zijn immers niet bedoeld om los te halen.

Als een software fix niets uithaalt zou ik even terug gaan naar degene die je iPhone heeft gerepareerd, of zelf je iPhone open maken als je daar ervaring mee hebt. Zie je dat de camera module los zit van het moederbord (deze moet je wel eerst verwijderen omdat de connector aan de achterkant zit) dan kun je deze eenvoudig terugklikken en fixeren met een stukje isolatietape (verkrijgbaar bij de gamma) Mocht de connector wel vast zitten, dan zit het probleem op het moederbord en is het niet interessant om hier verder geld aan uit te geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Komt er op neer de iPhone te verkopen op Marktplaats en er bij te vermelden dat er problemen zijn met de werking van de Camera? wel zo netjes lijkt mij. Want de vorige eigenaar heeft mij een hoop ellende bezorgd.