mobiel rooten ja of nee ?

ik heb de galaxy ace en vraag mij af of ik hem durf te rooten.

wat zijn de voordelen en de nadelen er van ??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wat je wel of niet durft is niet aan mij.
Voordelen van rooten?
Tja, je kan het zien als administrator rechten in windows.
Je hebt er pas wat aan als je het gebruikt.

Diverse tools vragen wel roottoegang, en dan is het gemakkelijk dat hij natuurlijk geroot is.
Ook is root nodig als je bepaalde instellingen handmatig wild gaan tweaken, dus dat je echt SU toegang moet hebben.

Ben je een doorsnee gebruiker, die het toestel alleen gebruikt waarvoor hij gemaakt is, dan heb je het niet nodig.
Nadelen zijn er eigenlijk niet ( tenzij je in je toestel zaken gaat wijzigen waar van je eigenlijk niet weet wat en waarvoor het is ), en de voordelen zijn er alleen als je het ook daadwerkelijk gebruikt of wilt gaan gebruiken.
En Root kan je ten alle tijde ongedaan maken.

Een tool die oa root nodig heeft is Root uninstaller, Titanium backup, root explorer.
En zo zijn er wel meer.

Maar zoals gezegt, ben je een doorsnee gebruiker dan heb je het niet echt nodig.