Waarom gaat de batterij leeg in vliegtuigmodus?

'S nachts zet ik mijn iPhone altijd in de vliegtuigmodus om stroom te besparen en te zorgen dat ik geen straling ontvang. maar in de vliegtuigmodus hoeft de iPhone toch eigenlijk helemaal niks te doen, maar als ik in de ochtend kijk is er toch 2 tot 3% van de batterij weg. Hoe komt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

De processor en het geheugen blijven wel wat doen, en verbruiken daarbij nog een beetje energie.

Waarom zet je de telefoon eigenlijk niet gewoon uit ?
gvrox
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt! en ik zet hem niet uit omdat ik heb gehoord dat de batterij van aan en uitzetten nog meer leeg gaat, en het is gewoon handig dat als je opstaat hij meteen aan is!
gvrox
11 jaar geleden
Ik zou geen reden kunnen bedenken waarom aan/uitzetten nog meer energie gebruikt; het lijkt me erg sterk. Als je je zorgen maakt over straling dan kun je de telefoon net zo goed in een andere kamer leggen (en bv aan de oplader hangen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan natuurlijk ook! Ik zal hem wel eens een nacht uit zetten en kijken hoeveel stroom hij vervolgens heeft verbruikt, maar waarom hoezo blijven de processor en het geheugen wel wat doen?
capthavoc
11 jaar geleden
De rest van de game spelletje app etc blijven wel in standby staan zo dus er moet sowieso iets stroom blijven leveren
om dat wel te laten werken op het moment dat je iets aantikt ik hang hem 's nacht altijd aan de lader
de beste tijd om hem te laden toch ?
gvrox
11 jaar geleden
Het operating system doet altijd wel iets, al is het maar om af te wachten tot je het touchscreen aanraakt of op een knopje drukt. Ook het RAM geheugen moet steeds ververst worden (dat is zo bij DRAM), ook dat kost een klein beetje energie. Of de batterij uit zichzelf ook wat lading verliest, daarvan weet ik niet of dat meetbaar is in die paar uur dat de telefoon uit staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu snap ik het, maar 's nachts opladen is toch slecht voor de batterij? Want als hij vol is en je laat hem dan nog aan de lader hangen verliest hij capaciteit
gvrox
11 jaar geleden
Dan laad je hem niet elke nacht op maar alleen als ie bijna leeg is. Maar de telefoon zal zorgen dat de batterij niet geladen wordt als deze al vol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb 'm ook altijd 's nachts op vliegtuigstand staan, omdat ik niet wakker gebeld/gesmst wil worden, maar het wel handig vind om wanneer ik 's nachts/'s ochtends wakker word te kunnen zien hoe lang ik nog kan slapen (en om de klok te kunnen zien, moet ik de lamp aan doen en dat vind ik niet fijn 's nachts). En overdag gebruik ik 'm vaak wanneer ik een afspraak heb en niet gestoord wil worden, maar wel elk moment bij mijn agenda (die op mijn telefoon staat) wil kunnen. Ik ben erg blij met die vliegtuigfunctie.
Geen straling ontvang?
Ik zou iets meer gaan lezen daarover, als je dat al om die reden uit denkt te zetten.