hoe komt het dat mijn moeders htc desire s minder vertraging heeft als mijn htc Sensation?

Sensation android 4.0 sense 3.6
Desire S Android 2.3 sense 3.0

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Over het algemeen zou je Sensation sneller moeten zijn dan de Desire S, in verband met de beter en snellere specificaties van jouw toesten (Sensation). Persoonlijk zelf denk ik dat de grote boosdoener Android 4.0 is, deze vereist nou eenmaal simpel weg gewoon meer van je processor. Tevens hebt je ook Sense 3.6 die uitgebreider is dan 3.0 en dus ook nog meer rekenkracht vraagt aan jouw Sensation processor.

Het kan tevens ook liggen aan het feit dat jij meer en zwaardere apps draait en geinstalleerd heb dan je moeder. Een schone installatie van je mobiele telefoon kan een oplossing zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt aan de belasting van een dergelijk toestel.
Sterker nog, zelfs al had je twee de zelfde toestellen met de zelfde android versie dan nog zou je verschil aan prestaties merken.
Denk hierbij aan de hoeveelheid apps, met name de gene die ook nog in de achtergrond draaien.
Zoals whatsapp, wordfeut en soortgelijke apps, deze apps hebben ook nog de eigenschap dat ze contact onderhouden met het internet, dus zo nu en dan even bij de servers aankloppen voor informatie.
Ook dat vraagt weer geheugen.

Persoonlijke instellingen ( bijvoorbeeld de animaties van android aan of uit ) vergen op die manier ook hun tol.

Simplistisch en in jip en jannekes?

Zie het als twee auto's, de ene een sportwagen de andere een allerdaags model.
De sportwagen is helemaal volgeladen, de andere wagen blijft gewoon leeg.
Welke van de twee zou beter presteren?
Normaal gesproken zou de sportwagen betere prestaties moeten leveren, maar nu hij alle ballast ook nog moet meenemen is hij amper vooruit te branden.
De andere wagen is daarentegen leeg en heeft nog alle voordelen van zijn eigen prestaties en kan daardoor dus sneller wegkomen dan de volgeladen sportauto.