Is het al mogelijk de NFC Chip op je smartphone te gebruiken als OV-Chipkaart?

Zelf heb ik een HTC One X met NFC chip.. Aangezien OV-kaarten diezelfde technologie gebruiken vroeg ik me af om dit zo te configureren dat het ook te gebruiken is als OV-Kaart.

Zelf heb ik een Student-week-OV en dat leek me wel makkelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee dit is nog niet mogelijk. Daar je niet alleen een nfc chip moet hebben maar uiteraard ook een bijbehorend software programma. Zowel op je smartphone als dat de software van de nfc lezers aangepast moet worden om met de smartphone te kunnen werken. Gezien het feit dat ze zolang hebben lopen klungelen om alleen al de kaart goed te laten werken betwijfel ik of dat ooit mogelijk word.