Ik heb een telefoon gevonden op straat. Hoe vind ik de eigenaar van de telefoon terug als ik geen pincode van de simkaart heb?

Ik heb een mobieletelefoon op straat gevonden. Nu heb ik geprobeerd om deze telefoon op te laden, maar dat gaat niet. Ook heb ik geprobeerd om de simkaart in mijn eigen telefoon te doen. Er moet echter alleen een pincode ingevoerd worden. Deze heb ik uiteraard niet.
Hoe vind ik de eigenaar van de mobiele telefoon terug?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ga met de telefoon naar de gemeente of politie. In principe zijn gevonden voorwerpen een zaak van de gemeente, die het in sommige gevallen heeft gedelegeerd aan de politie. Ga dus naar je gemeente, en vraag daar waar je de telefoon moet inleveren, bij hun of bij de politie. Toegevoegd na 4 uur: Als toevoeging: Als je naar de politie gaat hoef je de telefoon daar niet achter te laten!!! Je maakt er melding van dat je hem hebt gevonden en daarna heb je GEEN afgifte plicht. Dus je mag hem gewoon thuis bewaren, tot er misschien ooit iemand hem komt ophalen. Als er na een jaar niemand is geweest, dan mag je hem houden. Ik weet dat er in mijn antwoord 'inleveren' stond, dus bij deze wil ik dat graag even verbeteren naar 'aangeven'. Je mag als je dat wil de telefoon thuis bewaren daarna. Tot het melden van een gevonden voorwerp ben je wettelijk verplicht!

Bronnen:
http://www.politie.nl/Vraagbaak/watzijnder...

Misschien ook nog een bruikbare site in de zoektocht naar de rechtmatige eigenaar:

Bronnen:
http://www.meldplaats.nl/lijst.asp?top=gsm

Eerlijke mensen, ze zijn er nog! Op de simkaart staat als het goed is een logo, of een hint naar de provider. Wanneer je de telefoon bij de provider inlevert, weet ik zeker dat deze bij de eigenaar terugkomt. De politie neemt dergelijke zaken slechts in bewaring, en ik vrees dat daar verder niets actiefs vanaf komt.

breng de mobiel naar de politie! daar kan de eigenaar van de mobiel de mobiel opkomen halen, of de politie kan uitvinden van wie de mobiel is! succes:D

Bronnen:
Mezelf

Je kunt proberen je eigen simkaart er in te stoppen en dan kijken of de eigenaar contacten op zijn/haar telefoon zelf heeft opgeslagen en hem/haar dan op te bellen. En anders is mijn advies net als dat van iedereen hierboven, doe een melding bij de politie of bel de provider op. Als het een telefoon met een abonnement is kan de provider de eigenaar zeker terug vinden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100