Wat is het voordeel van een IPad met 4G?

Je kan een Ipad 3 met wifi maar ook met 4g kopen. Maar wat precies het verschil, en wat is het voordel van 4g tov. WiFi?

Toegevoegd na 23 minuten:
En betaal je het verschil tussen de wifi en 4g versie in het abonnement of komt er bij de duurdere versie ook nog abonnementskosten bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

WiFi komt uit je router thuis en is dus niet overal bruikbaak.

4G is opvolger van het beroemde 3G in Nederland oftewel mobiel internet wat bijvoorbeeld geleverd wordt door KPN of Vodafone etc...

Wat je nu dan alleen zal merken is dat Nederland nog niet helemaal klaar is voor 4G, ontwikkeling loopt hier een beetje achter. Je zal er nu dus nog niet zoveel aan hebben. Je kan daarom dus ook kiezen voor een 3G wat wel werkt hier tov van 4G.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de nieuwe iPad neemt met 4G dan heb je gewoon 3G aangezien 4G nog niet in Nederland wordt ondersteund. Mocht dit later ondersteund worden, ook dan zal de nieuwe iPad (ipad3) dit niet ondersteunen omdat de 4G frequentie in Amerika en Nederland anders is. Dat ze dit aanbieden is alleen maar om mensen te lokken..

Verder het verschil tussen wifi en 3G/4G is dat je met wifi alleen kan verbinden met routers/hotspots en met 3G heb je altijd verbinding.
Hier heb je wel een abbo nodig bij een provider