welke tablet is op dit moment het best qua specificaties?

en welke qua gebruiksvriendelijkheid?

graag met een lijstje van 1e, 2e & 3e en de bron.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt aan je wensen. Wil je gamen, internetten, mailen? Gebruik je m onderweg of alleen thuis. Specs zeggen niks. Je kunt ook de snelste Ferrari hebben, maar met een gezin van 5 heb je daar ook niet zoveel aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou erop willen gamen, kleine spelletje, voor het echte werk heb ik een game pc, verder zou ik op de bank even mijn E-mail willen checken en wat internetten, ik zou hem ook willen meenemen op reis en op school.

Het beste antwoord

Velen zullen uit eigen ervaring spreken, maar om een antwoord voor jezelf te vinden is het heel belangrijk om te weten wat je wilt en wie je bent.

Ik heb voor onze website al verschillende tablets in de hand gehad. Grofweg kan ik je vertellen dat je op dit moment twee keuzen hebt. Android of iOS (iPad). Bij die eerste heb je veel keus, bij die laatste niet.

Android is ideaal voor iedereen die maximale vrijheid wenst op zijn of haar tablet. Daar staat tegenover dat Android een stukje ingewikkelder is en dat een slechte app keuze kan leiden tot een trage tablet. Heb je een technische insteek, dan is dat geen probleem. Wil je gewoon ten alle tijden een goede gebruikservaring en accepteer je dat je apps maar op één plek kan krijgen, dan kan je alleen maar voor Apple kiezen.

Kies je voor een nieuwe iPad, dan heb je de keuze uit de iPad 2 en de nieuwe iPad. De nieuwe iPad heeft een veel betere camera (wil je er echt foto's mee maken?) en een beter scherm. Hij heeft ook een betere CPU, meer RAM geheugen en een veel grotere accu. Die accu heeft hij nodig voor het scherm, de CPU en het RAM geheugen, want die vreten meer stroom. De snellere CPU en extra RAM zijn nodig voor de extra pixels op het scherm. Performance is dus vrijwel hetzelfde als de iPad 2. Feitelijk moet je dus kijken of het scherm de extra investering waard is.

Androids zijn er in alle maten en prijzen. Het is misschien onnodig om te vertellen, maar de goedkope tablets zijn over het algemeen ook echt heel slecht. Ga er vanuit dat je minimaal €300 kwijt bent om een beetje een aangenaam model aan te schaffen. Je moet een tablet hebben dat minimaal Android 3.0 draait. Alles daaronder is niet gemaakt als tablet. Verder past iedere fabrikant zijn eigen grafische schil toe, maar die kan je als je technisch bent goed verwijderen. Hoe sneller de CPU en hoe meer RAM, hoe beter de ervaring.

Toegevoegd na 1 minuut:
Windows valt op dit moment nog te verwaarlozen. Is niet voor tablets gemaakt. Met de introductie van Windows 8 komt daar verandering in. Dat verwachten we eind dit jaar. Het blijft echter speculeren over de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

1 Apple iPad 1
2 Apple iPad 2
3 Apple iPad 3
Zowel kwa specs als gebruiksvriendelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bedoel je meer keus, de app database van apple is met afstand de grootste die er is.
Ben niet vies van b.v android (ook linux fan) en ook goed voor de concurrentie, maar ze beginnen pas nu in de buurt van de ipad te komen. (dat vind ik tenminste)
Dit is puur uit eigen ervaring.

1. Asus Transformer (Prime)
2. Sony Tablet S
3. Motorola Xoom
4. iPad

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik kies vooral Android boven Apple of Windows tablets omdat je met Android vrijer bent dingen ermee te doen.