Waarom is het voor een accu van bijvoorbeeld een iPad zo slecht als je hem voortijdig van het stroom haalt?

Wat gebeurt er dan met een accu en hoe slecht is het nou eigenlijk als je hem bijvoorbeeld van de lader haalt als hij nog maar voor de helft opgeladen is? Maar ook wanneer je hem aan de lader legt als de accu nog niet helemaal leeg is. Waarom zijn deze dingen slecht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Op zich is dit niet slecht. Maar een accu/batterij heeft een x-aantal oplaad beurten. Wanneer deze beurten verbruikt zijn, is het met de batterij gedaan. Stel de batterij heeft 1000 oplaad beurten. Elke keer dat je de batterij aan het netwerk voegt gaat er een beurt af, ook al is dit maar een seconde. Wil je dus maximaal gebruik maken van je batterij, trek deze dan zover mogelijk leeg voordat je hem weer oplaad.