Hoe kan ik deze geheugenkaart weer 'beter' maken? Zie Beschrijving?

Ik heb mijn SD Kaart uit mijn Blackberry ooit een keer in mijn android tablet gedaan, om er foto's op te zetten, sinds dien doet die SD kaart het niet meer op mijn BlackBerry.Als ik hem in de computer doe en de map 'Android' wil verwijderen kan dit niet omdat die map beschadigd is. Als ik de map 'Blackberry' eruit wil halen (omdat hier foto's en dergelijke op staat) gaat dat ook niet omdat die beschadigd is. Hoe kan ik deze weer "onschadelijk" maken en er voor zorgen dat mijn SD kaar het weer doet..

HELP ME PLEASE!? :(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Er zijn diverse programma's op internet te vinden om je data terug te halen, Recura (link bijgevoegd) is er zo 1. En er zijn talloze programma's als je op internet zoekt naar undelete of recover my files. Het ene programma werkt beter dan het andere maar is compleet afhankelijk van hoe veel er "ver####t" is door het wisselen tussen de apparaten en de inhoud van je foto's. Windows checkdisk werkt in de meeste gevallen halfbakken. Soms hebben ze van de fabrikant van de geheugenkaart op hun website (bv Sandisk) een programma om deze ellende ongedaan te krijgen want het is een ramp als je je spullen kwijt bent (ben zelf ICT-er en meermaals meegemaakt) Als je zulke fratsen wilt voorkomen in de toekomst kan ik je Adrive aanbevelen, daar kun je kosteloos 50 GB aan foto's of andere bestanden kwijt. Mocht het niet lukken om je files terug te krijgen dan stuur je me maar een berichtje. Grtz Toz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ongeveer een vergelijkbaar probleem gehad maar dan met andere apparaten. Het punt is namelijk dat niet elke chipbakker dezelfde SDHD-kaart uitlevert - en ook telefoons wel goed met SD-kaartjes (tot 2GB) kunnen omgaan maar niet goed met SDHD-kaartjes.
Je schrijft dat je een SD-kaartje hebt maar dat lijkt me na dit verhaal wat twijfelachtig.
Ook computers de harwarepoort hebben met SDHD hier last van en vandaar.
Er is overigens wel een werkende hardwareoplossing in de handel: koop bij Kruidvat een usb-verloop waar 4 gleuven inzitten van het merk Trust echter let nu goed op: op de kopse kant moet GÈÈN Trust staan maar een cijfercode, iets van 1100110 of zoiets en kost 1 tientje.
(het ding ziet eruit als een normale usb-stick, Alu).
Klik hier alle soorten chipjes maar eens in en dan insteken in je pc en na een 10-tal seconden werking is de chip weer hersteld.
Dit ding is namelijk ideaal om bij familie gewoon in hun TV aan de zijkant erin te duwen en je kunt meteen foto's op gróótbeeld laten zien: ideaal!