Ik word steeds gebeld door een onbekend nummer. Hoe voorkom ik dit?

Ik ben bang dat iemand mn telefoonnummer heeft ingevuld bij z'n site. Ik wil graag dat ze me niet meer bellen maar wil ook niet opnemen. ik word per week ongeveer 2 keer gebeld. Help me.

Ik heb een Samsung Star II

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

je kan je provider bellen en dan kunnen hun het uitzoeken wie jou belt en daarna moet het over zijn maar mocht het daarna toch nog door gaan dan kan je je provider weer bellen voor eventueel een ander nummer aan te vragen en dat is dan meestal gratis op wat administratie kosten na dan maar dat laatste weet ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Enige antwoord is volgens mij om een nieuw nummer te nemen, dan ben je in een keer van alles af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
schrijf je in ieder geval in in het "Bel-me-niet" register met je telefoonnummer.
Als je dan weer gebeld wordt en je hoort zo'n riedeltje van een callcenter, dan kun je direct die persoon onderbreken met de mededeling: "Heb je het bel me niet register al bekeken? Daar sta ik in".

Direct gevolgd door: "Fijne dag verder" en dan de verbinding verbreken.
Ik krijg tegenwoordig geen telefoontjes meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heja maar ik heb al eens opgenomen en toen was er 1 euro van mn beltegoed af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand je belt, dan gaat er heus geen tegoed van je af hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@fargh nou blijkbaar dus wel. ik ben echt niet gek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@GreenBlue: Het lijkt me ook heel raar dat er geld van je tegoed afgaat als jij gebeld wordt.
Dat zou alleen lukken als iemand anders een "collect call" naar jouw telefoon doet, maar dan krijg jij eerst een stem aan de lijn die verteld dat iemand jou probeert te bellen en of jij akkoord gaat dat dat op jouw kosten gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@chocolaatje: Je spreekt jezelf tegen in je reacties. Eerst zeg je dat het bel me niet register je niet helpt als het geen callcenters zijn (en bij callcenters betaal jij de kosten voor het gebeld worden echt niet) en daarna reageer je dat je als je 1 euro in 1 keer kwijt bent je toch maar naar het bel-me-niet-registere zou gaan...
Je kan ook gewoon opnemen. Ik bel vanaf mijn werk ook met afgeschermd nummer.
Vanaf huis ook, Omdat mijn vrouw het nummer ook zakelijk gebruikt.

Wat is er mis met opnemen en als je iemand aan de lijn krijgt te zeggen dat je zijn telefoontje wel of niet waardeert?

JE kan nu eenmaal niet iemand die zijn nummer prive heeft afschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het eens met het vorige antwoord.
Sowieso opnemen.

Daarbij tijd van het gesprek noteren en bij terugkerende gesprekken contact opnemen met je provider. Die zullen vragen naar de exacte tijd van de gesprekken.

Uiteindelijk kan een provider altijd deze nummer inzien!