Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waterschade smartphone,wat te doen?

Hallo, afgelopen donderdag heb ik mijn galaxy s in een pisbak laten vallen. Heel dom ik weet het maargoed.. iig heb ik hem er zsm uit gehaald en op de verwarming gelegd. In het begin had hij nog kuren maar na een aantal uren werkte hij weer na behoren..
Maar sinds gisteren werkt mijn home knop niet meer.. Ik heb van iemand als tip gekregen hem zover mogelijk uit elkaar te halen en in een dichte bak ongekookte rijst te leggen. Maar heeft dit nog wel zin? en wat zijn de andere opties?
groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
726

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet hem een paar dagen in een plastic zakje stoppen dat goed dicht is, samen met wat rijst. Dat zou moeten helpen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Sommige mensen denken dat het vocht dan nog steeds in de mobiel blijft. Dit is juist niet waar, door een chemisch effect gaat het vocht in een bak met rijst zitten, en het toestel verlaten. Dit heb ik uit eigen ervaring opgeschreven, en tips van een smartphone winkel.

Toegevoegd na 13 minuten:
Sommige mensen denken dat het vocht dan nog steeds in de mobiel blijft. Dit is juist niet waar, door een chemisch effect gaat het vocht in een bak met rijst zitten, en het toestel verlaten. Dit heb ik uit eigen ervaring opgeschreven, en tips van een smartphone winkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Informeer eens bij i-repair want zij repareren bijna alles wat met oa de iphone te maken heeft. Ze zitten in Elst gld en je vindt ze op internet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn ervaring is dat als iets stopt met werken na waterschade het echt kapot is, het is dan kortgesloten en zal vervangen moeten worden.

voortaan beter niet op de verwarming, dat is niet goed voor de elektronica, stop hem voortaan in een bak met rouwe rijst
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding