Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ipod hoesje met magneetje. Kan dit kwaad?

Ik wil een ipodhoesje van marktplaats overkopen, maar er zit een ingebouwd magneetje in voor de sluiting. Kan dit magneetje mijn ipod beschadigen, net zoals bij bijvoorbeeld een pinpas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, dat magneetje is véél te slap. Om binnen te kunnen dringen tot in magnetische datadragers in de iPod is een hele sterke magneet nodig. Verder vraag ik me af of een iPod eigenlijk wel een magnetische datadrager heeft... Er kon wel eens een geheugenchip in zitten i.p.v. magnetische opslag. Die zijn niet noemenswaardig gevoelig voor magneten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor dit kangeen kwaad. Ik ken veel mensen die dit voor hun ipod of iphone gebruiken en ik heb van niemand iets slecht gehoord hierover.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan geen kwaad.
Let wel op je pinpas en je ov chipkaart. Die kunnen beschadigd raken als ze er tegenaan komen. Heb dit ook eens een keer gehad..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de PINpas kan alleen de magnetische strip beschadigen, maar die wordt steeds minder gebruikt.
Tegenwoordig wordt alleen de chip gelezen, die is ongevoelig voor sterke magneten.
De OV-chip kaart werkt met een contactloze RFID-chip, ook deze zijn totaal ongevoelig voor permanente magneten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding