Ipod hoesje met magneetje. Kan dit kwaad?

Ik wil een ipodhoesje van marktplaats overkopen, maar er zit een ingebouwd magneetje in voor de sluiting. Kan dit magneetje mijn ipod beschadigen, net zoals bij bijvoorbeeld een pinpas?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, dat magneetje is véél te slap. Om binnen te kunnen dringen tot in magnetische datadragers in de iPod is een hele sterke magneet nodig. Verder vraag ik me af of een iPod eigenlijk wel een magnetische datadrager heeft... Er kon wel eens een geheugenchip in zitten i.p.v. magnetische opslag. Die zijn niet noemenswaardig gevoelig voor magneten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor dit kangeen kwaad. Ik ken veel mensen die dit voor hun ipod of iphone gebruiken en ik heb van niemand iets slecht gehoord hierover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan geen kwaad.
Let wel op je pinpas en je ov chipkaart. Die kunnen beschadigd raken als ze er tegenaan komen. Heb dit ook eens een keer gehad..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de PINpas kan alleen de magnetische strip beschadigen, maar die wordt steeds minder gebruikt.
Tegenwoordig wordt alleen de chip gelezen, die is ongevoelig voor sterke magneten.
De OV-chip kaart werkt met een contactloze RFID-chip, ook deze zijn totaal ongevoelig voor permanente magneten.