Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het besluit van Google om gratis navigatiesoftware te leveren voor Android toestellen geen oneerlijke concurrentie?

tov TomTom etc is dit toch niet eerlijk en lijkt me dan ook te vallen in misbruik van concurrentiepositie of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
478

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Waarom zou het oneerlijke concurrentie zijn? Ik denk dat het een goed punt is om zo juist wat betere concurrentie te krijgen.
Firma's als TomTom worden even wakker geschud uit hun monopoly met dergelijke aankondigingen en zullen met iets beters moeten komen.

Je ziet op vele fronten dat er gratis alternatieven zijn. Heeft bijvoorbeeld Microsoft te leiden onder de opensource sw zoals Open Office?
En zo kunt je legio voorbeelden bedenken waar je ziet dat er een gratis alternatief is maar de betaalde versie er niet onder te leiden heeft.

Zo werkt TomTom en VDO Dayton samen met auto fabrikanten waar ze opmaat gemaakte systemen aan leveren. Voor de kaartsoftware wordt gebruik gemaakt van Teleatlas en Navteq. Dit zie ik Google nog niet doe daar zij geen hardware maken.

Wel zou het kunnen dat ze in de toekomst de kaartsoftware ook aan dergelijke afnemers gaan aanbieden. Maar dan zal er eerst een hardware fabrikant moeten zijn die hier aan wil mee werken en denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding