Is er een negatief gevolg als ik mijn iPhone geregeld niet helemaal tot 100% oplaad?

Of kunnen de huidige accu's daar tegen en heeft dit geen negatief gevolg op de levensduur en 'geheugeneffect'?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het 'geheugeneffect' stamt uit de tijd van de nikkel-cadmium accu's. En die zit gelukkig niet in je Iphone.
AWM
14 jaar geleden
Ik hag mn vorige iphone 3G een keer ''per ongeluk'' 3 dagen op de oplader laten zitten en daarna ging zn batterij aanzienelijk korter mee dus nu haal ik hem zodra hij bij 100% is gewoon eraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dan gaat de batterij korter mee. Het beste is: (bijna) helemaal leeg gebruiken en daarna helemaal weer 100% opladen.