Krijg ik dit vergoed van de verzekering?

Vandaag op school pakte een vriend van mij mijn iPhone 4 af op school
en liet hem perongeluk vallen. Hierdoor kwam er een grote barst in. Krijg ik dit vergoed? Ik heb geen verzekering op mijn mobiel maar ik ben natuurlijk wel WA verzekerd helemaal, en als die vriend van mij is dat ook. Ik heb mijn mobiel sinds december 2010 en ik zit bij Vodafone

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Nee, waarschijnlijk niet. WA is echt alleen voor jezelf bedoelt, niet voor voorwerpen. Je krijgt dit alleen vergoed als je je mobiel zelf verzekert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WA is ervoor als je iets van een ander per ongeluk vernielt!
je kan het altijd proberen, mijn zoon had eens zijn mobiel in de jaszak laten zitten en daar is een vriendje op gaan staan. Toen werkte het schuifje niet meer die heeft hij wel vergoed gekregen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ligt geloof ik wel aan jullie leeftijd, ik weet niet meer precies wat de grens was.

Toegevoegd na 36 minuten:
uiteraard moet je vriendje de schade melden en dan neemt de verzekering kontact met jou op hoe het is gegaan en dan hoor je of het evt. vergoed word!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je beter kan proberen is je vriend aansprakelijk te stellen: hij heeft de schade aan jouw eigendom veroorzaakt. Zijn WA verzekering zal hier dan op aangesproken worden.
12 jaar geleden
Dat moet je niet bij je eigen verzekering verhalen maar bij die van die vriend. Waarschijnlijk vergoed die wel gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult vriend aansprakelijk moeten stellen voor de ontstane schade. Deze zal de schade moeten vergoeden en dan op zijn beurt e.e.a kunnen proberen te claimen bij zijn WA-verzekering (Maar dat is in principe niet jou probleem....).

Evt. kun je alvast bij Apple (of Vodafone, afhankelijk van je abonnement) informeren welke mogelijkheden er zijn om e.e.a. op te lossen (kosten reparatie,vervanging etc..).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het via een verzekering wil spelen moet het inderdaad via die van je vriend. Echter raakt hij dan zijn eigen risico van (volgens mij) min. 250 euro kwijt. Op de foto zie ik dat het om de achterkant van de iPhone gaat. De waarde van de achterkant ligt vele malen lager dan die van de voorkant. Als ik jou en ke vriend dus een advies mag geven is dit om het zelf te laten doen bij een particuliere zaak, of een achterkantje te bestellen op bijvoor sw-box.com kosten bij een particulier schat ik rond de 35 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jouw vriend idd niet zijn no claim wil kwijtraken dat kost je dat bij een reparateur die je op MP kunt vinden met originele Apple onderdelen € 131 en dat is dan vervangen van glas voorzijde
Bronnen: