Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het gevaarlijk om je smartphone de hele nacht op te laden?

brandgevaar of dergelijke

Toegevoegd na 9 minuten:
smartphone batterijen (Lithium-Ion) worden er toch niet slecht van?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Neen, er zit hoogstens een batterijtje in van 3,6 Volt. De huidige batterijen zijn van Lithium-Ion en kunnen blijven worden doorgeladen.

Toegevoegd na 1 minuut:
en mocht de adapter het begeven, slaat de groep waarop hij is aangesloten gewoon af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, doe ik elke nacht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee joh, gebeurt niks :P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee gevaarlijk is het niet. Het is alleen niet goed voor je batterij als hij door blijft laden terwijl het al de 100% heeft bereikt. De nieuwe smartphones (zoals de Samsung Galaxy S2) hebben een automatische trigger. Zo laad de batterij automatisch leeg als het de 100% heeft gehaald tot de 98% en daarna laat het weer gewoon op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is alleen niet goed voor batterij, ik heb dat ook met mijn ipod gedaan en de batterij is om te janken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, het is in tegendeel wel voordeliger, wanneer je zo'n apart kastje (geen idee hoe het heet) in je meterkast hebt staan is de stroom s'nachts goedkoper dan overdag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding