Dat werkt door de lading van je vingers (huid geeft lading af).
Hoe het exact werkt weet ik niet, maar wel dat het met de lading van je vingers werkt.

En aangezien een handschoen geen lading afgeeft, werkt het touchscreen dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het touchscreen bestaat uit een "grid" van allemaal hele kleine stroomleidinkjes. Als zo'n stroomleiding wordt onderbroken door je vinger, reageert de hardware en stuurt dat door naar de software, zodat jij wat anders op je schermpje ziet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vinger werkt eigenlijk als een soort van aan/uitschakelaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige touchscreens werken warmtegevoelig. Het scherm reageert dan beter op je vinger, omdat deze meestal warm is (ook als je redelijk koude vingers hebt, werkt het). Wanneer je handschoenen draagt, wordt de warmte vab je vinger tegengehouden en werkt het touchscreen dus niet.