wat betekend een slotje met pijltjes bij een ipod/iphone?

ik heb zelf een ipod en een iphone 3e generatie en bij veel van mijn vrienden die een ipod 4e generatie en iphone 4 hebben staat er boven, rechts bij de tijd, een slotje met 2 pijltjes erom heen. Wat betekend dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (4)

Dat is de blokkering van het scherm dat meedraait. Daarmee schakel je de sensoren uit die aanvoelen of je de iphone gekantelt heb. Dit is uit te schakelen door dubbele klik op de Home-Button te doen, 1 malig naar links te schuiven(links pakken en naar rechts schuiven, en dan het grijze hokje, helemaal links, eenmalig aan te klikken. dit is hetzelfde logo als wat je naast de tijd ziet staan. Als je de Ihpone dan kantelt, kantelt het scherm bij de meeste apps mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wil zeggen dat het scherm niet kan draaien. Dus als je 2x op home button drukt zie je als je een keer van links naar rechts slide dan komt dat er te staan en moet je erop drukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekend dat je beeld niet mee draaid als je je iPod/iPhone kanteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekent dat je scherm rechtop blijft staan, behalve in apps (meestal spelletjes) die altijd op landschapsmodus staan (in de breedte gekanteld).

Dat kun je uitzetten door 2 keer op je homebutton te drukken, 1x naar links te schuiven en op hetzelfde icoontje te drukken.