Mijn Iphone is nat geworden, maar alles doet het nog ,alleen mijn beeldscherm is heel donker, ik zie nog wel wat maar niet veel?

hoe krijg ik het weer goed, niet met helderheid want dat lukt niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (6)

Je kan kortsluiting hebben in je scherm, ik zou eerst alles uit elkaar halen en goed laten drogen in de openlucht, niet op de kachel oid. en dan hopen dat het goed komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt op een kapot backlight - proberen restwater eruit te krijgen, wikkel in krant of papier.. Kan zijn dat je dit eventueel hersteld via itunes maar kleine kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dag in een bakje met rijst leggen. Ongekookte rijst natuurlijk. Goede kans dat al het vocht eruit trekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat je moet doen is dat je je iphone helemaal uitzet. En dan pak je een fohn en zet je die op de laagste stand. Als je dat hebt gedaan en zet je je iphone voor 3 á 4 dagen in rijst. Als het goed is zal die nu perfect werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je leest zie je dat je je iphone even goed moet laten drogen. Als je dit gedaan hebt en je iphone doet het nog steeds niet dan kun je hem even uit elkaar halen, hoe je dit doet kun je vinden op internet.

Als je dit gedaan hebt moet je je iphone een paar dagen in een bakje pure alcohol (mag ook medische alcohol zijn) leggen. Hierdoor lost eventueel kalk en vuil op de printplaat op en kunnen kortsluitingen oplossen

Als dit nog niet genoeg is moet je waarschijnlijk je schermunit vervangen. Dit kun je zelf doen (vrij gemakkelijk) of laten doen. Het onderdeel is rond de 80 tot 120 euro, reparatiekosten zijn als het eerlijk gaat 50 euro.

op iphoneguru.nl kun je onderdelen bestellen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Accu en sim kaart eruit halen en alles goed laten drogen. Inderdaad ook in ongekookte rijst zoals in de bovenstaande antwoorden is gemeld. Op Google kom je overigens de do's en don'ts tegen als je zoekt op ' Wat te doen als je mobiel in het water is gevallen' waarvan hieronder een voorbeeld. Veel succes!