ik heb me htc wildfire naar cyangogenmod7 gedaan maar nu loop hij vast bij het booten, dus hij blijft lopen nu start hij niet meer op wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je even duidelijk maken wat je hebt gedaan om CM7 erop te zetten? Heb je bijv. je gsm geroot? Heb je de radio S-OFF gemaakt? M.a.w. heb je de juiste stappen genomen, die aangeraden worden door de maker van de ROM?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb eerst volgens een video naar 2.1 eclair root, en daarna cm7 erop proberen te zetten via rom manager en toen bleef hij vast zitten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké ik heb al gereageerd, maar ik zie dus dat je geen radio S-OFF hebt gedaan. Dit is nodig om een andere ROM (zoals Cyanogenmod) te kunnen installeren. Anders blijft je gsm inderdaad hangen. Je radio flashen is natuurlijk niet zonder risico (je hebt een kans dat je je gsm "brickt") en je begrijpt dat ik geen enkele verantwoordelijkheid voor je kan dragen hierin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe doe je radio s off?

Het beste antwoord

Verzeker je ervan dat je gsm Radio S-OFF is (dit weet je wanneer je dit hebt gedaan) en dat er een PermRoot op zit (misschien via Visionary+ gedaan). ALs je bovenstaande niet hebt, kies hieronder dan voor factory reset. Dan kun je er nog mee naar de winkel, want dan zien ze niet dat je er zelf aan geprutst hebt.

1. Zet je gsm uit.
2. Houdt de volume MIN knop ingedrukt, samen met je aan/uit knop. Je gsm komt nu in het bootmenu.
3. Nu kun je kiezen om CM7 opnieuw te installeren vanaf je SD-kaart of je gsm een factory reset te geven, waardoor deze weer zoals bij aanschaf wordt.
a) Factory reset: hiervoor kun je gewoon kiezen in het menu.
b) CM7 opnieuw installeren: kies voor de optie "recovery". Wacht even tot het recovery menu verschijnt. Kies de optie voor het installeren van een zip vanaf je SD-kaart. Ik neem aan dat je CM7 in de root van je SD hebt zitten, want dat moet wel bij die ROMs. Kies de zip van Cyanogenmod, wacht op de intallatie, ga terug naar het recovery hoofdmenu en reboot je gsm.

Nog een belangrijke tip: registreer je bij XDA developers forum en LEES EERST de posts over jouw gsm.

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik moet het even melden: ik draag geen enkele verantwoordelijkheid voor het bovenstaande. Prutsen met je gsm is geheel op eigen risico, zeker wanneer het aankomt op flashen van je Radio en je ROM! Bezint eer ge begint en doe onderzoek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb niks op sd kaart juist via de app: rom manager die installeert het als het geinstalleerd is blijft hij vast lopen met boot loaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is me al gelukt zonder dit al, maar alsnog bedankt

Andere antwoorden (3)

Ga ermee terug naar het telecombedrijf waar je het toestel hebt gekocht, daar kunnen ze je vertellen wat het probleem is. Als er bijvoorbeeld 1 jaar garantie op zit, kan je vragen of je een nieuwe mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsof je nog garantie hebt nadat je je telefoon hebt geroot en er een andere ROM op hebt gezet. Denk het niet.
Je kan zoals bovenstaande vragen of je een nieuwe mag, maar dit is ook eenvoudig zelf te verhelpen. Het kost je wel helaas al je data. Je gaat namelijk een reset uitvoeren.

Open je phone manager (op je pc). Iets van HTC Android suite denk ik? Zoek op 'herstel'. (Telefoon moet aangesloten zijn). Probeer binnen het programma de optie 'herstellen' te vinden. Hierdoor zal je telefoon volledig worden gereset en de laatste versie van Android op worden gezet.

Hierna zal je telefoon weer helemaal de oude zijn, maar natuurlijk wel zonder cyanogemod. Hoe je het probleem verhelpt zonder te resetten en cyanogen te fixen weet ik even niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar daar kom ik niet eens in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan je telefoon hoef je volledig niet te zitten. Puur op je computer zelf de telefoon manager opstarten :) Dat moet toch wel lukken? Het probleem van je telefoon is volledig onafhankelijk van de computer en vice-versa. Als het op de pc niet lukt, dan heb je gewoon een virus zowel op je telefoon als op de computer. Althans, daar ga ik vanuit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar kan ik die cyangogen mod dan weer opnieuw proberen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet bang ben om je data te verliezen (zoals smsjes) dan kan je hem gewoon resetten. Het kan dus zijn dat cyanogen verkeerd is geinstalleerd. Eenmaal hesteld kan je het gewoon nog een x proberen. Er kunnen dan twee dingen gebeuren:
1. Cyanogen crasht weer. Het ligt dus niet aan de wijze hoe je installeerd, maar het programma zelf.
2. Je had het vorige keer verkeerd geinstalleerd. Nu lukt het goed. Je telefoon heeft nu Cyanogen. (Je bent alleen nog steeds alles kwijt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat niet heb sinds pas deze mobiel en nog nie theel veel mee gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Garantie kun je vergeten en al helemaal om een nieuwe gsm te krijgen. Je hebt er immers zelf een andere ROM op proberen te zetten en dat is je eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat wist ik wel ja, eigen risico
haal de batterij/accu er eens uit, tien seconden, dan weer terugplaatsen en opnieuw opstarten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
werk niet sorry