Kan de samsung I5500 ook van die smartphone codetjes scannen? En kan je er ook een videogesprek mee starten?

En hoe zit het verder eigenlijk met die codetjes? (gratis, virus,...?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt QR-codes scannen als je daar een programma voor downloadt, zo'n QR-code bevat een stukje tekst dat bijvoorbeeld verwijst naar een internetadres of een telefoonnummer. Je hoeft niet bang te zijn dat de code zelf een virus bevat, daarvoor bevat het plaatje te weinig tekst.
Voor videogesprek is de telefoon minder geschikt omdat er geen camera aan dezelfde kant als het scherm zit.
Mijn avatar is overigens een voorbeeld van QR-code.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een programma voor Android telefoons dat QR-codes kan scannen is te vinden op bijgaande link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Je zegt dat de telefoon minder geschikt is voor videogesprek, maar kan het? Ookal staat-ie achteraan, zo erg zou dat niet zijn moest hij het kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de camera aan de achterkant zit dan kan je nooit zelf in beeld zijn en tegelijkertijd op het scherm de persoon waarmee je in gesprek bent zien, logisch toch?
In het overzicht van de specificaties van gsmarena.com staat dat er géén secondary camera aanwezig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je bv. aan het bellen bent zou het wel leuk zijn mocht je iets anders kunnen filmen :) maar ja

Andere antwoorden (1)

Ja QR codes kun je scannen met I-Nigma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar als je geen internet op de gsm zelf hebt