Hoe kan het dat de batterij van mijn iPhone zo snel leeg raakt?

Dit was voorheen niet zo.
Ik heb niks anders ingesteld.
De iPhone is in oktober 2 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Rutge
12 jaar geleden
Deze vraag is al 24684 x gesteld ;)

Antwoorden (8)

Het is algemeen bekend dat de nieuwere versies van iOS nogal invloed kunnen hebben op de levensduur van de batterij.
De belangrijkste invloed is toch wel die van het zogenaamde "multitasken" waarbij je applicaties ten dele kan laten draaien terwijl je een andere start. Dit is sinds iOS 4 ingevoerd.
Sommige applicaties moeten nu expliciet worden afgesloten (door 2x op de home knop te drukken) voordat de iPhone ze niet meer draait.
Het moge logisch zijn dat de telefoon z'n batterij in zulke situaties veel meer batterij gebruikt dan voorheen.

In nieuwere versies van iOS4 probeert Apple dit probleem enigzins te beperken dus blijf vooral updaten via iTunes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk inderdaad dat dit het is, want ik doe niks anders dan anders.
Na verloop van tijd wordt je accu altijd slechter. Dat is gewoon slijtage. 2 jaar is een gemiddelde leeftijd voor een smartphone om slechter te worden. Je kunt een losse nieuwe accu kopen om het probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan helpen als je je pushmail op handmatig zet ipv bijv om het kwartier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had hetzelfde probleem en een kameraad van mij stelde voor om de bluetooth niet altijd geactiveerd te laten staan en blijkbaar heeft een accu tegenwoordig iets van een geheugen, hij zei mij om eens een aantal keer achter elkaar de oplader eruit en erin te steken en hem daarna volledig op te laten laden, ik heb er geen verstand van, maar heb het geprobeerd en het werkt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat komt waarschijnlijk omdat je 3G aan hebt staan of je IOS 4.3 hebt, beide zorgen voor een sneller lege batterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je veel internet gebruikt, gaat het vaak snel met de accu. Als je applicaties zoals WhatsApp gebruikt, gaat het nog sneller. Deze App maakt n.l. non-stop gebruik van je internet. Ook je Bluetooth gebruikt veel van je accu.

Misschien moet je eens kijken of deze aan staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Apple is gewoon een kut merk. Ipod en Iphone zijn gewoon snel leeg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat je een telefoon pas moet opladen wanneer ie leeg is.