hoe krijg ik wifi weer goed werkend op mijn iphone 3GS?

Ik heb nu al minstens een jaar thuis op mijn iPhone 3gs gewoon vol bereik met wifi. Alleen sinds een week of 3 heb ik het opeens zelden.. aangezien ik dan alleen maar G heb is het erg vervelend..

Heb het modem al gereset, het modem op een andere kanaal gezet en de iphone helemaal overnieuw hersteld, maar geen resultaat. Het vreemde is dat ik bij andere mensen wel gewoon vol bereik heb met wifi. Je zou dus zeggen dat het niet aan de Iphone ligt. Mijn laptop heeft vol bereik thuis dus het modem werkt ook gewoon..

Weet iemand een oplossing?

Toegevoegd na 6 dagen:
niemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Beste,
Misschien dat je de netwerknaam van je thuisnetwerk in je iPhone moet deleten in de Systeemvoorkeuren.
Want dat is het enige wat je nog niet gedaan hebt als mogelijke oplossing. Want met een compleet herstel, word deze naam (favoriet) gewoon meegenomen.

Ga naar Systeemvoorkeuren - Wifi netwerken - klik netwerknaam aan en klik op 'Vergeet dit netwerk'.
Laat vervolgens de iPhone je netwerk oppikken. En vul bijbehorend wachtwoord in. Kijken hoe de sterkte van de verbinding dan is.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat allemaal niet helpt kan het ook zijn dat de WiFi op je modem/router niet meer goed is.
Als je bijv. met je computer via de kabel nog wel een goede verbinding hebt dan is de modem dus wel goed.
Je kan dan een nieuwe WiFi router erop aansluiten om weer een goede WiFi verbinding te krijgen.
Dit is een hele goede die nu in de aanbieding is;