Werkt TomTom-Europe ( iPod Touch ) Via de sataliet?

als hij via wifi werkt heb ik er weinig aan, dan kan ik hem dus alleen in huis gebruiken ;d

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens de omschrijving van de App heb je geen mobiel signaal nodig om te navigeren. Waarschijnlijk maakt hij dus inderdaad gebruik van je GPRS en heb je geen internet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomtom maakt gebruik van de GPS satellieten, dus juist niet het GPRS netwerk.
Alleen als je verkeersinfo op Tomtom wilt gebruiken dan heb je een GPRS verbinding met het internet nodig, alsmede een abonnement bij Tomtom op die dienst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik zie het. Haalde GPS en GPRS door elkaar. Maar dat was uit de strekking van het antwoord ("geen mobiel signaal" en "inderdaad") wel duidelijk lijkt me.

Andere antwoorden (4)

Tom Tom wel, iPod niet, gaat dus niet werken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tomtom is een navigatieprogramma waarbij al het kaartmateriaal bij het programma zelf meegeleverd is.

De plaatsbepaling gebeurt met het GPS-satelliet systeem, dat door de Verenigde Staten in de lucht gehouden wordt.
De ontvangst van GPS signaal is geheel gratis, je hebt er ook geen WIFI of GSM (GPRS) verbinding voor nodig.
Wel moet je dus een GPS ontvanger in je iPod hebben, Ik weet dat een iPhone zo'n module heeft, over de iPod weet ik niets.
Zelf gebruik ik Tomtom op mijn HTC telefoon, werkt prima.

Wel kan je met Tomtom verkeersinfo ontvangen, hiervoor is wel een internetverbinding nodig.

Als je daar onderweg gebruik van wilt maken dan heb je er een geschikt telefoon abonnement voor nodig, naast het abonnement op de verkeersinformatie van Tomtom.

Deze verkeersinfo werkt alleen als je die apart inschakelt.

Toegevoegd na 15 minuten:
Als het lukt om deze app op je iPod te installeren dan kun je zelfs zonder GPS-ontvangst Tomtom gebruiken.
Je mist dan wel de automatische plaatsbepaling en het navigeren onderweg, maar je kan het programma een route laten berekenen en je kunt nuttige plaatsen opzoeken.
Ook kun je de kaart raadplegen en naar believen in- en uitzoomen op alle plaatsen van de kaart van Europa.
Ik geef toe dat het wel zeer beperkt is, maar het kán.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat niet via een GPS-sataliet.

De ipod touch heeft geen ingebouwde GPS ontvanger, maar bepaald zijn locatie met behulp van wifi.

Maar je kan natuurlijk een los GPS ontvangertje kopen (of een carkit met ingebouwde GPS ontvanger) en dat aansluiten op de ipod.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de TomTom App op je iPod touch wilt gebruiken kun je voor de iPod touch de TomTom Carkit kopen http://www.tomtom.com/nl_nl/products/mobile-navigation/tomtom-car-kit-for-iPod-touch/index.jsp deze heeft een ingebouwde GPS ontvanger waardoor je dus geen WiFi e.d. nodig hebt;