Ik wil graag een app maken voor een iDevice (apple).

Ik heb geen idee hoe dat in zijn werking gaat en kan maar geen goeie site vinden of programma. Ik zag een keer op Hart van Nederland of Shownieuws een Jongetje die al een eigen app had gemaakt. Hoe doe je dat en welk programma moet je gebruiken? Hoe duur is het als er prijzen aan verbonden zijn? Hoe wordt je app in de App Store van Apple gezet.

Veel vragen. Hopelijk weten jullie er antwoorden op
Groetjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Maak eerst eens een developpers account bij apple, en download dan het programma xcode, volgens mij is dat stadium nog gratis. met Xcode kun je de App maken, er zijn verschillede guides online op youtube ed en er zit ook veel documentatie bij dat programma en op de developpers site.
Als je dan je app wilt publiceren betaal je 100$ per jaar aan apple. succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is een developpers account?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat een normaal Apple account? Want die heb ik wel namelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een developers account is een speciaal ontwikkelaars account waarmee je toegang krijgt tot de nodige naslagwerken. Zie http://apple.com/developer

Andere antwoorden (1)

Om iPhone/iPad apps te kunnen schrijven moet je een programmeertaal beheersen. De programmeertaal voor iPhone/iPad apps heet Objective C. Hierover lees je meer op http://cocoadevcentral.com/d/learn_objectivec/ .

Een andere manier is een web-based app bouwen en die in een wrapper hangen die er een native iPhone/iPad app van maakt. PhoneGap is een voorbeeld van zo'n wrapper. Gebruik je die, dan zul je HTML, JavaScript en CSS moeten leren te schrijven.