Hoe worden mijn 'prepay' SIM-gegevens overgezet naar een nieuwe smartphone?

Ik heb een simpele prepaid telefoon (HI). Bellen en sms’en, that’s it.
Als ik nu overga op een smartphone, kan ik dan de gegevens zoals ze nu op m’n prepaid simkaart (adresboek, smsjes, foto’s etc) staan, meenemen/kopieren? Hoe werkt dat? Kan ik dat zelf (in geval ik m’n tel+abo online koop)? Moet ik dat in de winkel laten doen?

Toegevoegd na 42 minuten:
update: het huidige toestel heeft geen bluetooth of i.d.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee, maar wat doe ik met m’n smsjes (en foto’s)? Die staan dus op de telefoon en niet op de SIM?

Het beste antwoord

in je huidige telefoon kun je in jou contactenlijst
vast wel een optie vinden, om de contactpersonen naar de sim kaart te kopiëren? als je dit hebt gedaan stop je je oude simkaartje dus even in je nieuwe telefoon.

ga je daar weer naar je contacten lijst toe en kies je daar in de opties voor kopieren naar telefoongeheugen ( of iets dergelijks)

Dan zal hij alle nummers van de simkaart in de telefoon zetten. nu kun je dus je nieuwe simkaart erin doen en de contacten zullen op je nieuwe telefoon staan.

optie 2: in de meeste huidige smartphones staat ook wel een optie voor het overhevelen van contacten. dit kan je dan doen doormiddel van bluetooth en dergelijke.

Smsjes en foto's staan niet op een simkaart.
Foto's zou je eventueel over kunnen zetten door ze te versturen via bluetooth.