Wat zal het verschil tussen de Ipod Touch 4G en de (komende) 5G?

Of iniedergeval wat voor verschil zal het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

De meest waarschijnlijke vernieuwingen aan de iPhone 5 zullen zijn:
- Geen homeknop
– Meer sociale integratie (Facebook, Twitter) in de telefoon
– De iPhone 5 zal niet over 4G internet beschikken|
– Betalen met iPhone 5 wordt realiteit dmv. een ingebouwde RFID chip
- Naar verwachting wordt de iPhone 5 in juni van dit jaar aangekondigd. Dit zou betekenen dat de iPhone 5 vanaf juli 2011 in de winkels ligt.

Natuurlijk is nog niet alles helemaal duidelijk wat nou precies de verschillen en vernieuwingen zijn, dus zou ik de bron die ik heb toegevoegd maar een beetje in de gaten houden. Daar kun je ook nog meer informatie lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ging de vraag niet over de iPod Touch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, ik dacht dat ik iphone las... maar het enige verschil tussen ipod touch en iphone is dat je met de een kunt bellen/smssen. Dus ik denk dat de rest wel zal overeenkomen
De iPod Touch 5G is nog niet aangekondigd en de iPhone 5 ook niet. Sterker nog, zoals je in de onderstaande link kan zien is er geen reden om zomaar aan te nemen dat de iPhone 5 ook echt de iPhone 5 gaat heten en is er zeker geen reden om deze van de zomer al te verwachten. Kennelijk probeert het heerschap hierboven reclame voor zijn eigen site te maken...

Anyway. De iPod is altijd een iPhone zonder 3G en in het geval van de 4G, met slechtere camera's. Er zit weinig verschil tussen de twee.

Voor wat betreft integratie met facebook e.d. dat is puur giswerk en zal van de iOS firmware afhangen. het is zeer waarschijnlijk dat de 4G van dezelfde firmware wordt voorzien. Het verschil zit dus in de hardware.

Mijn persoonlijke verwachtingen zijn;
- Apple A5 CPU (dezelfde als in de iPad 2)
- verbeterde camera (waren veel klachten over)
- WiFi N ondersteuning

Minder waarschijnlijk;
- NFC
- Nieuwe sensoren
- Mini USB (standaard)