In welk jaar werd in Nederland de eerste handheld mobiele telefoon op de markt gebracht en wat was het merk daarvan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.1K

Antwoorden (3)

Informeer bij Post en telefoon museum in Den Haag. Midden jaren 80 was bij toenmalige PTT een 'mobile telefoon' te huur. Kist met toestel welke werd ingebouwd in auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De CARVOX 2453 (1986) wa de eerste draagbare “autotelefoon", met een gewicht van slechts 5 kilo.

Deze telefoon deze werd gemaakt door Nokia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt zo'n B100 exemplaar? Of volgens mij heb je inderdaad in de 80er jaren al zo'n apparaat, waarbij je met een bijbehorende bak van misschien wel 20 of 30 kilo moet rondzeulen om te bellen. Is dat ook handheld?
Het GSM netwerk is er nog geen twintig jaar, daarvoor was het zo'n doe eens interessant gebeuren.
Eigenlijk werd het pas handzaam met de Nokia 3310 in 2000. Ook werd het toen een beetje normaal betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er was ooit een mobiel met een klepsluiting waarin zich de microfoon bevond. Is dat de voorloper van de Nokia geweest?