(Last FM) Radio streaming naar iPhone (3G) Hoeveel data verbruikt dat per uur?

Ik zit er over na te denken om een LAST FM account te kopen, zodat ik onbeperkt radio kan luisteren. Dit wil ik waarschijnlijk ook gaan doen op mn iPhone, maar ik zit in over het dataverbruik. Mn lastFM app werkt op dit moment niet, dus kan ook niet testen.. maar ik hoopte dat iemand mij kon vertellen hoeveel radio streaming qua Dataverbruik gebruikt? Gelieve te beschrijven als MB/uur.

Ter informatie
Ik heb denk ik een bundel van 1,5GB per maand(waar zeker 500MB opgaat aan downloads uit de AppStore).
Ik zal zeker 2 uur per dag gaan streamen, aldus 60 uur per maand.

(Zoek eerst Last.FM op, voordat je commentaar geeft van 'nederland.fm is ook gratis', dankje! :) )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K
Kimath
13 jaar geleden
Misschien een leuke tip: 8tracks
het is een site, maar ze hebben nu ook een app. Via deze kun je ook gratis radio luisteren :)
Ik vind het zelf erg leuk, al een paar nieuwe nummers ontdekt.

Het beste antwoord

Intensief naar radiostations luisteren op internet kan inderdaad redelijk wat dataverkeer veroorzaken. Een station van 64 Kbps verbruikt per seconde 64 Kbit of 8 KB (kilobytes) per seconde. Rekenen we dit om, dan is dit gelijk aan 480 KB per minuut of 28.800 KB per uur: iets meer dan 28 MB per uur.

Stel dat u twaalf uur per dag naar dat radiostation luistert, dan heeft u dus een verbruik van 336 MB per dag of net 10 GB per maand. Luistert u naar een station dat met 96 Kbps 'uitzendt', dan verbruikt u dus 15 GB per maand. Bij een station aan 128 Kbps zelfs 20 GB per maand.

Deze cijfers kunnen in de praktijk net iets hoger liggen, door de extra informatie die sommige stations meesturen (naam van album, song, cover van een cd enz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt dus alsof het best wel een no-go is :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is inderdaad niet echt aantrekkelijk zo. Er is wel een App dat heet iradio Die streamt met 24kbps en daar kun je als het goed is ook radiostations aan toevoegen. Dan ben je rond de 10 mb per uur kwijt ,Het is al een stuk minder maar kan per maand nog steeds behoorlijk op lopen aan verbruik. Zie link http://www.iphoneclub.nl/2757/streaming-radio-luisteren-met-iradio/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg goede uitleg. +

Andere antwoorden (2)

Heb net toevallig een uur lang de APP tunin.fm een uur via wifi gebruikt. Verbruik was ongeveer 40mb.
Op een iphone 4 btw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn inschatting ga je dan data verkeer tekort komen.