Wat werkt tegen straling van mobiele telefoon?

Ik weet dat een leren hoesje werkt, maar werkt een stenen beker ook?? Kan ik hem daarin doen snachts en houd dat de straling tegen??

Toegevoegd na 10 uur:
Bedankt voor al jullie reacties: ik ga niet elk antwoord appart beantwoorden dus dan maar even zo. De rede van mijn vraag is dat ik zonder diagnose last heb van extreme vermoeidheid die mij belemmert in het doen en laten in mijn dagelijks leven. Een vriendin van mij is erg overspannen en merkt wel degelijk verschil als ze wel of niet haar mobiel bij zich houd. Ik dacht dus... Waarom zou ik het niet proberen... Kijken of ik minder moe word van minder straling. De rede dat ik mijn telefoon niet uit wil is omdat ik bang ben om belangrijke telefoon te missen.. Bv mijn moeder is slecht ter been en slaapt op zolder, als er iets met haar gebeurt moet ze mij kunnen bereiken. Daarom wil ik mijn telefoon ook niet beneden laten. Ik denk niet dat er dus een echte oplossing is dus ik laat het maar. Oja over dat leren hoesje had ik een keer op internet gelezen!! Allemaal bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Realiseer je je dat er ongeveer tien routers (wifi) en honderd telefoons in jou huizenblok liggen?! Het heeft echt geen zin om je telefoon in een beker te leggen om stralin tegen te gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom moeilijk doen en je telefoon gaan afschermen terwijl je hem gewoon uit kan zetten of op vliegtuigmodus kunt schakelen (waarbij de zender dus uitstaat)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die telefoon ligt echt niet de hele nacht te stralen hoor. Dat zou alleen maar energieverspilling zijn. Een telefoon straalt als je er mee belt, en verder hoogstens zo heel af en toe als hij tussendoor de verbinding met het netwerk controleert. Verder niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SuzyQ: als ik s'ochtends minimaal 17 emails van gv heb, kan ik me voorstellen dat hij toch 17 x per nacht lekker aan het stralen is. Maar toch bedankt voor je reactie, het is wel een algemeen goede optie!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ingesteld hebt in je mobieltje dat hij via push-berichten je email ontvangt, dan misschien. In het andere geval, en dat ik sowieso aan te bevelen omdat de accu veel langer vol blijft, worden de emialtjes opgehaald op het moment dat je je inbox op je mobieltje gaat bekijken. Wat frequent gebeurt is dat het mobieltje verbinding met het netwerk maakt om communicatie te hebben over welke 'cel' in het netwerk het mobieltje zich bevindt. Er valt weinig tot geen info op net internet over te vinden over hoe vaak dit gebeurt, en dat zal mogelijk ook nog afhangen van het land waar je je in bevind en of je een GSM/GPRS (2G) of UMST/HSDPA (3G) verbinding hebt.
Maar op het moment dát het gebeurt zend het mobieltje met dat vermogen uit dat pas bij de zend/ontvang situatie.
Is de ontvangst slecht, omdat je:
a) Je ver van de dichtstbijzijnde mast van jou provider bevindt,
b) Je in een gebouw bevindt waar de ontvangst door b.v. een met dikke lagen beton wordt verslechterd,
c) Moedwillig de ontvangst verslechterd door afschermend materiaal om je mobieltje te doen,
dan zal het bijkomende zendvermogen hoog tot maximaal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyQ de telefoon blijft 100% van de dag verbonden mits hij aan staat. dus straalt hij de hele dag. Wanneer dit niet zo zou zijn zou je niet bereikbaar zijn voor andere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.life-maxx.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeacht ik niet zo voor straling van mobieltjes ben, ben ik niet overtuigd genoeg van het Life-Maxx anti-golven apparaat en de adequate werking ervan. Vragen:
1) Hoe werkt het nou écht? Er wordt genoemd een metalen 8 vorm...
2) Zijn er ook metingen gedaan waarbij een duidelijke reducering van de EM-velden aantoonbaar zijn, inplaats van met MSAS meetapparatuur?

Het beste antwoord

Verstandig dat je gaat proberen om minder aan de straling blootgesteld te worden. In opdracht van de Wereldgezondheidsorganisatie (WGO), is er een groot onderzoek uitgevoerd naar de gevaren van mobiel bellen. Dit onderzoek is uitgevoerd tussen 2000 en 2004. Uit dit onderzoek is gekomen dat het gebruik van een GSM wel degelijk schadelijke gevolgen kan hebben voor de gezondheid. Uit meerdere onderzoeken kwamen de volgende klachten en symptomen naar voren door blootstelling aan straling van de GSM:
-Hoofdpijn
-Concentratiestoornissen
-Hoofd dat warm aanvoelt
-Oorpijn
-Moe
-Last van duizeligheid
-Niet kunnen slapen

Op de website van Aquarius Wholism (zie bron 1) is een zogenaamde 'portraliet' te koop, wat de straling van je mobiele telefoon maar ook van andere apparaten die straling uitzenden kan neutraliseren. Het is een koperen muntje (zie afbeelding) dat onder andere de energetische belasting van mobiele telefoons opheft. Plak het op je mobiele telefoon (weet wel: het kan er niet meer af), draag het in je broekzak of maak er een gaatje in, doe er een elastiekje doorheen en hang het aan het bandje van je bh. De portaliet is op de website te koop voor 16,50 euro.

Verder zijn dit tips waar je misschien iets aan hebt:
-Zorg ervoor dat je niet te lang en/of te veel telefoneert
-Zorg voor een goed bereik tijdens een GSM-gesprek. De straling van de GSM is dan heel wat kleiner.
-Bel alleen wanneer het echt nodig is
-Gebruik een handsfree-set in de auto die werkt met een externe antenne of bel helemaal niet als je auto rijdt
-Draag je GSM in een tas die je bij je draagt en niet in je broek- of borstzak
-Sms iemand i.p.v. bellen. Dit is minder schadelijk omdat het mobieltje dan verder van je hoofd verwijderd is
-Gebruik een headset. Dit vermindert de straling naar je hoofd
-Zorg ervoor dat je niet langer belt dan 10 minuten

Veel succes ermee, ik hoop dat je van je vermoeidheid afkomt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Beste schijnt te zijn om je telefoon gewoon niet vlak bij je hoofd te houden als je slaapt. Of gewoon op vliegtuigmodus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe "weet" jij dat een leren hoesje werkt?

Elektromagnetische straling wordt helemaal niet tegengehouden door een leren hoesje.
Ook niet door muren en ramen.
Anders zou je binnenshuis niet eens kunnen bellen!!!

Er zijn zelfs mensen die last hebben van gsm-masten, waarvan - naar hun zeggen - de straling door muren etc. gaat.
Dus een lapje leer doet niets.
En een stenen beker ook niet.

Hooguit zou je een alu-hoedje voor je telefoon kunnen maken.

Of voor jezelf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had je van die stralingsblockers voor je telefoon.

De reden dat die dingen naar mijn mening wel werkten was omdat als je je telefoon in de buurt van speakers zette, en je werd gebeld je vaak van die storingen hoort door de speakers. Heel irritant.

Als ik dan zo'n stralingsblocker erop deed dan hoorde je die stralingsstoring niet meer als je werd gebeld, dit had ik bij meerdere mensen thuis getest.

Ik had er eens een open gemaakt, die van mij was een klein rond dingetje met een gele smiley erop, had hem eens opengemaakt en er zat een dun metalen gaasje in.

Toen kwam er opeens een onderzoek waarin gezegd werd dat het niet hielp. Terwijl ze in ieder geval helpen om de storing bij de speakers weg te nemen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hebt ook hoesjes die het signaal compleet blokkeren, als je je telefoon daarin doet, dan verliest de telefoon zijn signaal met de gsm mast en ben je niet meer bereikbaar.

http://www.shopkami.com/shop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=3142&category_id=145
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.
Het SAR shield.
Uit onderzoek is gebleken:
* Er zijn dus geen aanwijzingen dat het gebruik van mobiele telefoons gevaren oplevert.
* De beschermingsschildjes die voor dit denkbeeldige gevaar te koop worden aangeboden blijken in deugdelijk wetenschappelijk onderzoek niet werkzaam te zijn.
Leren hoesje zal niet werken. Steen ook niet, immers anders zouje binnen geen bereik hebben. Een van de meest voordehand liggende oplossingis een plaat ijzer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Telefoon uitzetten, en beneden laten. Dus niet naast je bed leggen.
13 jaar geleden
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Als hij uit staat, maakt het niet uit waar je 'm legt.
Een mobiele telefoon werkt met een radio-verbinding met een frequentie van ongeveer 900 of 1800 MHz en een vermogen van 0,5W tot 5W. Hoe verder je telefoon weg is van een GSM-mast, hoe meer vermogen je telefoon gaat inschakelen om verbinding te maken. Het is dus ongunstig om jouw telefoon zelf af te schermen, hij zal dan opschakelen naar een hoger vermogen! Als je bang bent voor de "straling" van je telefoon, leg hem dan niet dicht bij je, of zet hem UIT, er is dan geen straling. Er is overigens nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat GSM-telefoons directe schade opleveren, anders zou dat bij de tegenwoordige mobiel-dichtheid al lang tot een wereldwijd verbod hebben geleid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vliegtuigmodus aanzetten of een mini kooi van Faraday maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blockers hebben geen zin zoals hierboven is uitgelegd en als je toch 's nachts gebeld wilt kunnen worden kun je hem net zo ver van je hoofd leggen als dat hij zich overdag van je hoofd bevindt of steek hem desnoods bij je voeteneind.
Als je toch gelooft dat straling zo schadelijk is waarom heb je dan een mobiel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad mensen die last kunnen hebben van elektromagnetische straling. In feite zit de lucht er vol mee. Denk daarbij niet alleen aan de telefoon, maar ook radio/tv signalen, babyfoons, magnetrons en zelfs adapters (en dan met name de lichte versies daarvan) produceren het. Op de magnetron na, is de telefoon één van de grootste producenten van straling, maar dat is afhankelijk van de omstandigheden.

Woon je ver van de GSM masten en/of heeft je woning dikke muren, dan zal de zender van jouw telefoon extra hard werken, zoals eerder boven aangegeven). Je zou om te beginnen de telefoon in een raamkozijn kunnen leggen (kijk uit voor condens bij enkel glas). Door een raam heen zenden is al een stuk makkelijker. Een metalen/stenen of andere plaat tussen jou en de telefoon heeft geen zin omdat het signaal deels via muren en andere metalen objecten door jouw slaapkamer zal stuiteren.

Wat je wel kan doen is andere bronnen van elektromagnetische straling elimineren. Zet een TV uit in plaats van op standby. Haal de laders van allerhande gadgets uit stopcontacten e.d. dan breng je het niveau in de slaapkamer al een flink eind omlaag. Tenslotte zou je er nog voor kunnen kiezen om de telefoon naar jouw vaste lijn door te schakelen en daarna uit te zetten. Dan ben je toch op het mobiele nummer bereikbaar.

In hoeverre elektromagnetische straling uit telefoons gevaarlijk is, spreken alle rapporten elkaar tegen. Er zijn inderdaad mensen die problemen aan elektromagnetische straling toekennen, maar echte bewijzen zijn er amper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een babyfoon misschien een optie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha vet antwoord!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is helemaal geen slecht idee voor die verbinding met de zolder.
Dus krijg je die PLUS wel van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt momopoyolo.
De straling die een gsm geeft is 0.25 Watt. De straling die een Microgolf oven geeft is 600 tot wel 750 Watt. Hiermee wil ik aantonen dat de straling van een gsm niet veel te maken heeft met je vermoeidheid. Nu goed, wat kun je doen, je kan de gsm aan de andere kant van je slaapkamer leggen, zodat je hoofd verder van het toestel verwijderd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een leren hoesje zal niet helpen om eventuele straling tegen te houden. Je zou dan ook niet kunnen bellen met een telefoon die in een hoesje zit. Het gaat er dwars doorheen. Maar als je denkt dat de straling schadelijk is, haal dan ook maar de tv, radiowekker, en nog veel meer electrische apparatuur uit je slaapkamer. En vergeet niet, waar je ook gaat, je wordt 24/7 omgeven door honderden verschillende radiosignalen van diverse sterktes, die soms wel hoger liggen dan het vermogen van jouw telefoon. En dat is eigenlijk al zo sinds de radio-omroep zijn intrede deed in Nederland. Wetenschappelijk onderbouwde bewijzen over schadelijkheid zijn er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen tv oid op de kamer :p, mijn telefoon is het enige electrische apparaat op mijn slaapkamer hihi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, maar zoals ik al zei, die radiosignalen zijn er evengoed wel, hoor.
Leg hem voor het raam (met de antenne omhoog, zit meestal aan de achterkant van het toestel) en zet een metalen plaatje rechtop d'r achter. Zo hoeft het toestel het minst te stralen en kan de straling jou niet bereiken.

Maar misschien belangrijker om wat stralingsvrijer te slapen: zorg dat je dect telefoon (zo'n loop telefoon) uitgeschakeld staat of in ieder geval een eind van je vandaan. Als je niet belt dan zendt je mobieltje om de vijf tot tien minuten een keer. Een dect telefoon zendt continu met een veel hoger vermogen! Overigens ook het draadloos internet uitschakelen als je het niet gebruikt.

Probleempje heb je nog als je buren hebt en zij hebben een dect telefoon aan jouw kant staan. Misschien eens praten.

Mocht na een maandje stralingsarm, je symptomen inderdaad afnemen dan kun je inderdaad (net als ik) stralingsgevoelig zijn. Kijk dan eens bij de stichting EHS, een hele club van mensen die lijden aan iets waar je helemaal niet aan kunt lijden. Want straling kan geen kwaad :-)

(Het heeft ook een jaar of 40 geduurd voor dat het grote publiek accepteerde dat roken slecht was, terwijl de overheid het al tijden wist, maar ja het was zo lekker hé)

Ik denk dat de mensen die beweren dat er geen bewijzen zijn voor de schadelijkheid van digitaal gepulste straling werkzaam zijn in de telecomindustrie of geld verdienen aan de reclame voor deze industrie. Er zijn reeds honderden wetenschappelijke onderzoeken gedaan die de schadelijkheid hebben aangetoond. Maar ja het komt zo slecht uit hé.

Ik krijg binnen 10 minuten stekende hoofdpijn als er binnen 5 meter een mobieltje stand-by staat. Ik krijg het warm en tintelingen op m'n rug en ledematen zodra er draadloos internet aan staat. En ik wordt binnen 2 minuten onpasselijk, duizelig en compleet vermoeid (kan niet meer op m'n benen staan) zodra ik in de buurt van een dect kom. En als de bron weer uitgaat dan verwijnen deze klachten binnen een minuut of 5. Ik heb niet echt meer bewijs nodig.

Het is een beetje lang antwoord geworden maar ik denk dat je er iets mee kunt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat er ook steentjes bestaan die enigszins bescherming kunnen bieden tegen de straling. Een van mijn vriendinnen had er laatst eentje...