Is het slim om naast mijn Nokia N8 een iPod Touch 4G te kopen?

De Nokia N8 maakt geweldige foto's en films, het is in bijna ieder opzicht een erg goede smartphone. Toch is het besturingssysteem wat verouderd. Ik wil de iPod Touch o.a. gebruiken om op te gamen, en voor films (aangezien het een hogere resolutie scherm heeft)
Is het dus slim om naast mijn oh zo dure telefoon ook nog een iPod Touch 4G te kopen, van ongeveer €200? (op marktplaats bijv.)

Toegevoegd na 2 minuten:
Even over mezelf, ik ben 16 jaar en werk bij een supermarkt. Ik verdien dus wel wat geld, en ik heb al zo'n beetje alles wat mijn hartje begeert. (Nouja, laten we het er maar op houden dat ik erg tevreden ben met mijn overige spullen, en dus niet nog iets anders duurs van plan ben binnenkort te kopen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je kunt lezen, maar ik zei dat ik tevreden ben met wat ik heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Och, wat ben je weer grappig zeg.
Je begrijpt wel wat ik bedoel.

Antwoorden (5)

Ik heb zelf een ipod touch en een blackberry. Ik vind het handig om muziek en telefoon gescheiden te houden zo gaat je telefoon batterij langer mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jah maar je moet wel kijken of je het geld hebt.
En denk er aan op i pod touch zit alleen wifi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een IPod touch heeft echt totaal geen overlappingen met je Nokia telefoon, dus je zult er echt geen spijt van krijgen als je een IPod touch koop. Je kunt er muziek op luisteren en op gamen, en dat kun je met je telefoon niet, of een stuk minder goed. Het is dus een volledige aanvulling!

Voor films vind ik hem zelf alleen minder geschikt, je kunt er maar een paar films opzetten en je moet vaak met allemaal moeilijke programmatjes je films omzetten tot een IPOD bestand....

Is het niet een idee om een IPhone 3GS te nemen als je abbonement verlopen is? Dan kun je je nokia ook weg doen. (deze toestellen heb je tegenwoordig gratis bij een goedkoop abbonement, en kunnen bijna net zoveel als een iphone 4 of een ipod touch 4g)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima gedachte. Voor internet onderweg koppel je de ipod met de n8 en klaar. Zo doe ik het ook. Let er wel op dat je beter niet de derde generatie kan kopen. Daarvan verwacht ik dat apple volgend jaar de ondersteuning laat vallen waardoor je dan op termijn geen apps meer kan downloaden. Dan is jouw ipod dus schroot ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was ik ook niet van plan, die heeft (bijna) niks waarin hij beter is dan de Nokia N8. Maar hoe zit het dan met het geld, dat is nou waar het me om draait. Ik ben nou ook weer niet rijk of zo :P
Aangezien ik al zo'n dure telefoon heb, had ik verwacht dat mensen zouden zeggen dat het overbodig is..
Beste Herman,

NEE, het is NIET slim om naast je 'oh zo dure n8' een iPod Touch te kopen.

Allereerst is het vermeldenswaardig dat het stukje 'over mezelf' incompleet is. Ik heb mijn spionnen jou een tijdje laten observeren en zij hebben het volgende geleerd: Je luistert nooit muziek. Daar deze iPod Touch niet meer dan een veredelde muziekspeler is, is het antwoord op jouw vraag nogal voor de hand liggend.

Desalniettemin zal ik nu al de door jou aangedragen argumenten afbreken opdat er geen enkele mogelijkheid meer bestaat waarop jij nog logisch redeneren kan een iPod Touch nodig te hebben.

'Ik wil de iPod Touch o.a. gebruiken om op te gamen, en voor films'

Gamen doe je achter je computer of met de Xbox (of een ander gelijkwaardig home entertainment systeem). Eens in de zoveel tijd een klein spelletje kun je spelen op je 'oh zo dure n8' of een nintendo DS (of een andere gelijkwaardige draagbare spelcomputer). Voor een volledige ervaring kijk je films op een groot scherm met een flinke surround set. Eens in de zoveel tijd een film voor onderweg kun je afspelen op je 'oh zo dure n8'. Alle bovengenoemde apparaten en systemen zijn in jouw directe omgeving te vinden. Om deze redenen is een iPod Touch dus totaal overbodig.

'Nouja, laten we het er maar op houden dat ik erg tevreden ben met mijn overige spullen, en dus niet nog iets anders duurs van plan ben binnenkort te kopen'

Je zegt tevreden te zijn met wat je hebt, vanwaar dan deze drang je zuurverdiende centjes uit te geven?

Nouja, laten we het er nu dan maar op houden dat zo'n iPod Touch, voor jouw mogelijke toepassingen, totaal overbodig is. Je vraag kan nu ook als volgt geformuleerd worden: "Is het slim om naast mijn oh zo dure n8 voor 200 euro een 2e hands muziekspeler te kopen puur en alleen voor die enkele app waarvan geen alternatief te vinden is op mijn computer, n8, ds of xbox?"

Dit soort vragen kun je in het vervolg misschien beter op www.dommevraag.nl posten.

Peace out.