Koopt iemand de nieuwe firmware 3.0 voor de Apple Iphone/Ipod touch?

Kost 7,99 en ik vraag me af wat ik ermee opschiet. Schaf jij het aan en wat is voor jou de belangrijkste noviteit die 3.0 biedt?

paulus811
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Voor mijn iPhone 3G heb ik niet hoeven betalen voor de upgrade. Ik dacht dat dat alleen voor de iPod Touch moest. Maar de upgrade heeft wel wat nieuwe snufjes die handig zijn (en die er eerlijk gezegd al lang op hadden moeten zitten wat mij betreft)

- Knippen, kopiëren, plakken (eindelijk!!! :) )
Zodat je makkelijk tekst / url's kan plakken in een sms'je bijvoorbeeld (of vice versa)

- Zoeken me spotlight
Zoek door je hele telefoon naar relevante items

- Dictafoon
Stukjes gesproken tekst opnemen. Kan handig zijn als je eens snel wat ideetjes wilt onthouden bijvoorbeeld.

- Sms'jes 1 voor 1 verwijderen, i.p.v. per persoon

- Landscape keyboard (gekanteld keyboard functionaliteit) met bepaalde applicaties.

Verder claim Apple geloof ik dat het nieuwe iPhone OS 3 wat zuiniger met de accuduur om zou moeten gaan (vooral met 3g netwerk functies), maar daar heb ik eerlijk gezegd nog niet zoveel van gemerkt.

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar persoonlijk vind ik het wel 8 dollar of euro waard, als ik er voor zou moeten betalen. Maar nou val ik misschien ook wel een beetje in de categorie 'nerd' die graag zoveel mogelijk flexibiliteit van een apparaat verwacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank je fireeyedboy, nee hoor het is geen budgetkwestie maar ik werd niet gillend gek van de nieuwe features en denk dat 8 euro voor Apple toch wel makkelijk verdiend is . Bovendien 'vrees' ik dat de eerstvolgende gratis update ervan uitgaat dat je 3.0 hebt. Wat het apparaat met 3.0 kan heb ik nooit gemist, vandaar mijn vraag.

Andere antwoorden (1)

Ander groot voordeel van de nieuwe firmware is dat je ook kunt MMS-en nu, dat kon eerder nog niet. (op de officiele manier) Dit geld uiteraard alleen voor de Iphone.