waarom worden mijn oortjes niet meer herkend? (HTC Desire)

Ik kan via mijn HTC Desire wel gewoon hard op muziek luisteren, maar als ik mijn oortjes erin plug pakt die die niet, en word muziek gewoon hard op gedraaid.
Wie weet wat het probleem kan zijn/is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Heb je al een andere set oordopjes geprobeerd, en gekeken of het dan wel goed werkt? En als je aan het stekkertje wat gaat draaien en je plugt hem half uit en dan weer in je telefoon, hoor je dan door de oordopjes een krakend/ploppend geluid?
Ik neem aan dat je de 'gewone' standaard muziekspeler van htc gebruikt? Is dat niet het geval dan zou je in de instellingen van een eventuele andere muziekspeler moeten kijken, of je daar toevallig iets van 'audio-uitvoer' hebt aangevinkt.

In het andere geval kan er misschien wat stof in de 3.5mm ingang in je telefoon zijn geslopen. probeer een beetje contactspray op je jackplug van de koptelefoon te sprayen en kijk of het probleem zich dan oplost.

Is dat dan nog niet het geval, 'repareer' je toestel dan via de bijgeleverde software met behulp van een computer (Dus je telefoon opnieuw flashen). Maak van te voren wel een back up van je programma's en contacten!

lukt het dan nog niet, dan is op de printplaat van je telefoon de soldering van de poort kapot gegaan, waardoor je telefoon de 3.5mm ingang niet meer herkend. In dat geval betekend het een gang naar de winkel waar je hem gekocht hebt, en wordt het een hardware reparatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na een aantal uren deden mijn uurtjes het opeens weer, maar als dank voor de moeite en uitgebreide uitleg, krijg je er toch nog 10 punten bij ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx!