Kun je binnen een maand na aankoop van een electronische apparaat een vervangbaar exemplaar eisen?

Mijn mobiele telefoon heb ik op 3 januari ontvangen. Deze valt gemiddeld zo'n 10 keer per dag uit, en heb ik gisteren naar de winkel teruggebracht. Ik vroeg hen (bij Hi) of ik geen ander vervangend apparaat kon krijgen, gezien dit van het begin af aan al het geval was (had niet eerder tijd om naar de winkel te gaan van Hi). Ze sturen de telefoon nu op en ben ik het toestel weer een paar weken kwijt, het was niet mogelijk om een ander toestel te krijgen, met het gevolg dat ik mogelijk nu 2 jaar aan een slecht toestel vast zit die ik regelmatig kwijt ben door reparaties (volgens de verkoper in opleiding zou dit regelmatig het geval zijn bij dit toestel). Dit hebben ze bij de verkooppagina op internet dan weer niet erbij gezegd. Ik heb mijn toestel goed verzekerd en heb nu dan een leentoestel gekregen zonder de functies waar ik normaal mee werk (internet e.d.) In hoeverre kan ik eigenlijk opeisen dat dit toestel niet aan mijn verwachtingen voldoet én dus een nieuw toestel verwacht, anders dan dit model?

Het gaat trouwens om de telefoon HTC Touch Pro2.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Een product mag 3x defect worden aangeboden bij de fabrikant. Als hij daarna nog steeds niet goed functioneert heb je pas recht op een nieuwe. De fabrikant heeft ook rechten! Vergeet dat niet!
Je zegt dat je hem 'goed verzekerd' hebt. Als dat zo is, zou het niet zo moeilijk moeten zijn een nieuw exemplaar te krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hoeft het niet te accepteren dat hij keer op keer wordt opgestuurd ter reparatie. Daar zijn bepaalde regels voor, ik dacht na twee keer een reparatie dat je dan een nieuw exemplaar kunt eisen. Vraag het anders even precies na bij de consumentenbond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, "goed verzekerd" ?? Als het toestel terug is en nog steeds ellende geeft (HTC Touch Pro2 is basis een prima toestel), kan het toch gebeuren dat je heb op een (zelf te bepalen) moment verliest, of per abuis van het balcon laat vallen........................... Wat ik van Kassa heb begrepen, zijn de meeste verzekeringsmaatschappijen grote oplichters, ik zou er geen moeite mee hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou omdat je zei dat je hem goed verzekerd hebt moet je makkelijk een vervangende HTC Touche Pro2 krijgen.
ik zou doen ga naar de winkel en vraag naar de baas die weet het beter dan een verkoper in opleiding en vraag dan of je een vervangende HTC Touche Pro2 kan krijgen.
nou ik hoop dat ik je van dienst kon zijn
Bronnen: