Wat betekent BES als het om een BlackBerry gaat?

Ik zie altijd bij mijn Blackberry iets over BES staan, kan iemand uitleggen wat dat inhoudt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Bij BIS (BlackBerry Internet Service) maak je vanaf jouw BlackBerry contact met een algemene server.
Bij een BES (BlackBerry Enterprise Server), maak je geen gebruik van een openbare server, maar van een eigen server.
Dit zie je vaak in zakelijke omgevingen.
Het bedrijf koppelt dan met de BES de zakelijke email aan de BlackBerry.
Enkele Voordelen: De BES is in eigen beheer. Je kan zogenaamde policies centraal afdwingen (bijvoorbeeld geldigheid van een wachtwoord, blokkeren van applicaties en/of websites). Op afstand onklaar maken van de BlackBerry bij diefstal of verlies.

(een en ander is uiteraard nogal gesimplificeerd, maar wellicht dat je op deze wijze een idee krijgt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

blackberry enterprise server

verder weet ik het niet sorry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blackberry is Engels voor braamBES.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens hier
http://docs.blackberry.com/en/smartphone_users/deliverables/18621/Activate_your_device_with_Lotus_Domino_1196197_11.jsp

Toegevoegd na 2 minuten:
http://nl.blackberry.com/services/business/server/express/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blackberry enterprise server of blackberry internet service, dus BES of BIS worden beide gebruikt maar gaan om hetzelfde!

Blackberry"s gebruiken hun "eigen internet" waar alles verkleind mee wordt verstuurd 1gb via Blackberry is dus veel meer dan 1gb via Vodafone, KPN of T-mobile. Tevens betekent dat dat je pushmail hebt (10 accounts op 1 telefoon) bijkomend voordeel is dat je mocht je nederlandse provider netwerk problemen hebben kan je je BB nog gewoon gebruiken! Er zijn nog meer voordelen zoals snelheid betrouwbaarheid en dekking...

Enige nadeel zijn de extra kosten!