Via de reguliere mailapplicatie kan het niet, met uitzondering van foto's.

Een foto/afbeelding kun je versturen door te gaan naar Foto's, de foto te openen (aanraken) en dan rechtsboven het pijltje aan te raken. Kies voor E-mail foto.

Een alternatief is de Dropbox app te gebruiken om bestanden in op te slaan. Het is dan ook mogelijk om een link door te sturen naar een bestand in je Dropbox.

Verder zijn er nog wel meer andere apps om bestanden te versturen, maar omdat je in principe geen toegang hebt tot bestanden op de iPad is dat niet standaard ingebouwd.
13 jaar geleden
Meestal zit er in een App een knopje versturen, zodat je het bestand kan versturen via de e-mail.
Handig is inderdaad de App Dropbox, daarmee kun je 2GB aan bestanden online zetten en er dan over bij op je iPad.
Hieronder een link waar je je gratis kan registreren voor Dropbox, dan kun je het eens proberen;