Kan je niet op whatsapp zonder wifi?

Ik heb een BB curve 9300 en heb al een tijdje whatsapp. Nu is het me opgevallen dat whatsapp niet meer werkt als ik geen wifi heb, dus via het mobiel netwerk. Is dit normaal? Mijn vriend die een BB curve (8000 ergens iets) heeft kan wel zonder wifi op whatsapp. Wat is er mis met mijn BB dat dit niet kan? Ik herinner me dat ik dit vroeger wel zonder wifi kon, iemand die me kan helpen?
Ik denk eraan om mijn BB helemaal te resetten en het dan nog eens te proberen, maar ik heb ook een bundel waar ik bv gratis onbeperkt kan facebooken en twitteren maar deze apps werken ook niet zonder wifi en er komt dan de volgende foutmelding: Momenteel gebruikt u een serviceplan dat deze toepassing niet ondersteunt. Ik zou m'n huidige dataplan moeten upgraden, hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Apps
4.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de antwoorden!
Wou toch even antwoorden omdat ik deze opties eigenlijk al eens had uitgeprobeerd. Ik heb het altijd op 2G en 3G staan, maar had dus ergens gelezen dat ik het op 3G moest zetten, dit zonder resultaat, ik had hier dus ook m'n wifi uit gezet om zo een verbinding met het mobiel netwerk / internet te forceren.
Ook als ik opzoek via m'n operator kom ik eigenlijk nergens, vind alleen over Iphone en over abonnementen, niet over gsm zelf en die problemen.
Ik heb een abonnement met 1G mobiel internet gratis, onbeperkt Facebook en twitter. Het enige wat ik kan zeggen over m'n abbonement is dat ik van operator verandert ben, en ik kon voor dat ik verandert was wel op de facebook app en whatsapp zonder wifi. Sinds ik een ander abonnement heb is dit niet meer mogelijk. Ik kan nog wel via de browser op internet, zonder problemen.
(& ja, het is echt een rotding :( maar ik moet er toch nog een tijdje mee!)

Antwoorden (4)

nou met 3G of 4G zou het wel kunnen maar gewoon niks (geen wifi en data) kan je gewoon weinig dus wattsappen zonder dat kan het niet want dan is er geen comenniecatie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je wel op internet zonder wifi? Waarschijnlijk zijn je internet-instellingen niet in orde. Kijk deze even in. De relevante informatie kun je vinden op de site van je provider.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Check even of je nogsteeds een mobiel internetabonnement heb voor je telefoon. Als je dat wel heb, staat misschien je mobiele netwerk uit. Dat kan je via je instellingen aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zet je wifi uit, werkte bij mij héél goed (grr, rotding)