Kun je zonder BIS voor blackberry wel gebruik maken van WhatsApp? Ik heb internet op mijn abonnement maar geen BB internet. Kan Whatsapp dan wel?

Mijn oude telefoon is kapot gegaan nu heb ik een goedkope telefoon maar mijn huidige abonnement loopt nog steeds. Eentje met internet en ik mis een toestel met qwerty.

Ik wil graag een BlackBerry omdat ik dan kan pingen, dit scheelt toch weer een beetje in de belminuten.

Nu heb ik een abonnement van KPN en wou ik dit toestel los (prepaid) kopen en mijn kaartje erin doen.
Maar ik heb GEEN blackberry internet op mijn huidige.
Nu heb ik een keer naar klantenservice gebeld en dit kon aangepast worden alleen moest ik toen ineens 15 euro per maand betalen, dit vond ik toch wel veel geld voor beetje internetten en moet dit toestel ook los kopen dit heb k er dus niet voor over.

Kan je gebruik maken met gewoon internet, ik wil alleen kunnen whatsappen, blackberry ping hoef ik niet. Dus mijn vraag

Kan je whatsapp gebruiken zonder blackberry internet? (nogmaals ik heb wel internet op mn abbonement maar geen BB internet)

Ook hoorde ik dat je zonder BB internet geen gebruik kunt maken van blackberry app world. Dit vind ik niet zo heel erg.. maar kan je whatsapp er dan wel opkrijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Apps
1.2K

Antwoorden (2)

Dan kan je alleen whatsapp gebruiken als je wifi hebt maar dan krijg je er nieteens op omdat je dan ook geen BB AppStore hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan.

Nadat je je hebt geregistreerd bij BB App World, kun je WhatsApp downloaden.

Probeer het registreren eerst via WiFi.
Lukt dat niet, dan ben je genoodzaakt om je account eenmalig via bv een BB prepaidkaart (met prepaid BIS) te activeren.

Je moet voor internet/WhatsApp etc. wel de (provider) APN instellingen op je BB handmatig instellen.

Voor KPN is dat (volgens mij):
Username: KPN
Password: gprs

Let wel, dat je zonder BIS geen gebruik kunt maken van de standaard BB Apps voor bv pingen/mailen/internetten etc.

Je zult alternatieve software moeten downloaden, zoals b.v. Opera Mini.