Heeft 5g nut op een Iphone 11 pro?

Gister de iPhone 11 pro besteld met abonnement (bij tele2). Ik had gekozen voor 5g maar zie sinds net dat dit toestel geen 5g ondersteund. Morgen ontvang ik mijn bestelling. Nu is mijn vraag; waarom verkopen ze 5g als dit toestel het niet ondersteund? Is het verstandig om mijn bestelling te retourneren/herroepen, en kan een 5g kaartje kwaad? 5g is wel 2 euro duurder per maand..

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.8K
Inekez1
2 jaar geleden
De extra 5G upgrade is gewoon maandelijks opzegbaar. Even inloggen op je tele2 account en je zet de 5G gewoon weer uit. Hoef je niks voor terug te sturen of te annuleren of te herroepen. Tenzij je heel graag wel 5G wilt, dan zul je het toestel moeten terugsturen en een nieuwer model moeten bestellen. Let dan wel op dat je alleen van 5G gebruik kunt maken in het dekkingsgebied waar 5G al actief is. Anders werkt het alsnog gewoon op 4G.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Bedankt! maakte mij al zorgen

Antwoorden (1)

Nee 5G heeft geen nut op een iPhone 11 Pro.

Een aanbieder is natuurlijk vrij om iets te verkopen wat voor de consument (NOG) geen nut heeft. Mocht je telefoon halverwege de looptijd van het abonnement het begeven en je neemt een iPhone12 of 13 (of 14), dan heeft het wel direct effect. Het is natuurlijk wel een wat onnozele verkoopmethode.

"Is het verstandig om mijn bestelling te retourneren/herroepen, en kan een 5g kaartje kwaad? 5g is wel 2 euro duurder per maand"
Dat is aan jezelf 12x2=24 euro voor 1 jaar of 48 euro voor 2 jaar die je weggooit zolang je niet wisselt van model.
Je hebt 14 dagen bedenktijd bij abonnement. Je zou daar gebruik van kunnen maken of even met Tele2 bellen en kijken of de deal veranderd kan worden.
https://www.consumentenbond.nl/service/abonnement/bedenktijd
===
Met dank aan Inekez1:

"
De extra 5G upgrade is gewoon maandelijks opzegbaar. Even inloggen op je tele2 account en je zet de 5G gewoon weer uit. Hoef je niks voor terug te sturen of te annuleren of te herroepen.
"
Toegevoegd op 01 december 2021 22:45: tekst
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
De extra 5G upgrade is gewoon maandelijks opzegbaar. Even inloggen op je tele2 account en je zet de 5G gewoon weer uit. Hoef je niks voor terug te sturen of te annuleren of te herroepen.
LeonardN
2 jaar geleden
Dank, gelijk toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
heel erg bedankt voor je antwoord. Maakte mij al zorgen