. Daarom is het handig om te weten dat je de simkaart ook weer kunt deblokkeren. In veel gevallen kan dit ook in de online omgeving van de provider via je persoonlijke account. Bij een aantal providers moet je echt contact opnemen met een medewerker van de klantenservice. Wanneer je drie keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd wordt je simkaart geblokkeerd. Je hebt dan de puk code nodig, deze acht cijferige code kun je vinden onder de grijze kraslaag op je simkaart. De puk code is soms ook terug te vinden in je online account, onder de sectie Mijn toestellen. Puk code niet gevonden? Neem dan contact op met de provider. Dit kan natuurlijk telefonisch, maar er zijn ook andere opties om in contact te komen met een medewerker, waaronder social media of het forum. Let op: Geef nooit je persoonlijke gegevens door online, ook niet je telefoonnummer. Wanneer je simkaart weer geactiveerd is, is het soms noodzakelijk om je toestel uit- en aan te zetten.
- Bronnen:
-
https://www.prepaidsimkaarten.be/simkaart-...