Is het mogelijk om van een telefoonabonnement af te komen als je naar het buitenland vertrekt?

Mijn zoon heeft een vodafone abonn van €60,00 dat nog anderhalf jaar loopt, nu gaat hij voor een jaar naar Afrika en ze willen zijn abonn niet stop zetten, hij mag het afkopen voor het voledige bedrag, door laten lopen wordt ook moeilijk omdat hij daar omgerekent €120 per maand verdient wat voldoende is om van te leven. Dan verkoop je het maar was het advies van hun, maar ja, wie neemt er nu een abonn van een ander over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

van de Vodafone site

Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
Ja, je kunt je abonnement minimaal 3 en maximaal 9 maanden stopzetten. Gebruik hiervoor het formulier Tijdelijk stopzetten abonnement (pdf) .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
capthavoc
14 jaar geleden
goeie tip !

Andere antwoorden (3)

Nee. In de praktijk is dit niet mogelijk.

Je zoon zit met een probleem. Ik heb zelf een contract nog 8 maanden door laten lopen toen ik naar Australie vertrok. Ook het verzoek mijn contract naar de Ozzie poot van Vodafone te verplaatsen was niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het op marktplaats proberen ???
vrees dat je de phone er dan wel bij moet geven als dat in het pakket hoorde ?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan blijf je zelf wel betalingsplichtig! Stel je verkoopt je telefoon en abbonement en die koper belt veel naar het buitenland, dan blijf je verantwoordelijk voor die kosten! Ik zou de gok niet wagen!
capthavoc
14 jaar geleden
Zo iemand moet dan het abbo natuurlijk ook overnemen
compleet met wisseling van naamstelling en reknummer natuurlijk.
de mogelijkheid is er wel
ook daar is een formulier voor maar vermoed dat je dat beter in een gsm winkel kan regelen. face to face in elk geval
Nee dat kan niet. Voor zover mij bekend
is staat het ook in de voorwaarden. Een hoop mensen realiseren zich niet dat een "gratis" telefoon huurkoop is. Je betaalt dus niet alleen voor de belminuten of sms'jes maar ook voor de telefoon. Als je niet wilt afkopen of niet iemand anders kan strikken voor overname dan kan je beter het abonnement door laten lopen en dus per maand aflossen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ps. Wellicht is het wel mogelijk om het abonnement wat lager te zetten en zo maandkosten te drukken